Na początek chciałem podziękować wszystkim za konstruktywną krytykę i sugestie. Jak można się domyślić, nie będę w stanie zająć się wszystkimi sugestiami oraz wszystkich zadowolić. Ale jednak uważnie czytam wszystkie komentarze.
Ale najpierw jedna rzecz - ci, którzy szukają szybkiej “wychył-skok-obrót” rozgrywki nigdy nie zostaną zadowoleni CQB. Jeśli należysz do tych osób, to poszukaj innej gry, np. Urban Terror.
Zdołałem naprawić dwa poważne błędy i aktualizacja ukaże się w tym tygodniu:
Losowy spawn nie był zamierzony. Teraz odradzanie się będzie w najdalej oddalonym od przeciwników punkcie, zazwyczaj gdzieś na obrzeżach mapy.
Prędkość sprintu jest za duża (o około 20%) - prędkość wróci do tej zaplanowanej od początku (takiej jak w TC:E) w przyszłości. Prędkość przyspieszania będzie większa i dostosowana do mniejszej prędkości sprintu.
Oprócz innych bugfixów, zwiększyłem prędkość biegu o 10%. Podsumowując, prędkości porównywalne są z America’s Army 2 i ArmA 2 oraz trochę wolniejsze niż HL2: Insurgency.
Ostatnim problemem jest FOV. Ludzie, którzy grają na ekranach o proporcjach 4:3 narzekają na ograniczone pole widzenia i zajmę się tym. Tego, co chciałem uniknąć, to robienia różnorodnych rodzajów FOV-u. CQB będzie oferować FOV, który odpowiada typowemu kątowi widzenia z perspektywy monitora (nie ma więc mowy o quake’owym rybim oku przy FOV >= 90).
Coroner
Długo nie trzeba było czekać. Patch CQB 0.221 jest już dostępny. Odpowiednie pliki ściągną się gdy tylko połączycie się z serwerem z wgranym patchem!
Jeśli ktoś jednak chce ręcznie zaktualizować grę, linki do downloadu poniżej.
Lista zmian w Alpha 0.221 4/6/2011
- Naprawiony losowy spawn, teraz punkt spawnu będzie w najdalej wysyniętym punkcie od przeciwników.
- Strzelby już nie wyłączają możliwości wychylania się.
- Poprawiona błędna prędkość sprintu (około o 29% za szybko), teraz jest to prędkość z TCE 049b (między Arma2 i Insurgency).
- Zwiększona prędkość przyspieszania.
- Zwiększona prędkość biegu o 10% (teraz porównywalna z Americas Army 3).
- Poprawione współdzielenie amunicji między Uzi i Glockiem.
- Poprawione źródło światła dla modelu broni w pierwszej osobie.
- Zmieniony podstawowy format obrazu dla FOV-u na 16:10, co poprawiło FOV w formacie 4:3.
- Dodana możliwość lekkiego dostosowania FOV-u (
cg_fovMode 0, 1, 2
): 70, 75 (domyślnie), 80 @16:10 (wymaga respawnu by zobaczyć skutek). - Dodane dostosowywanie FOV-u w UI.
- Usunięte z UI naleciałości z TC:Elite.
- Poprawione problemy z martwym graczem i wyświetleniem nazwy zespołu oraz kompasem.
- Usunięta zdolność wychylania się, teraz jest dostępna dla wszystkich graczy.
- Usunięta silniejsza amunicja oraz painkillery bez zamienników.
- Usprawniona prędkość obrotu dla większej spójności - teraz zawsze 480°/s (120°/s dla leżenia) i od przodu +- 60°.
- Zwiększona prędkość obrotu o 10%, 7% dla kucania, bez zmian dla leżenia.
- Poprawione brakujące modele zewnętrzne i/lub skiny dla SPAS 12, M3S90, SG-552+Eotech, Glock 18.
W poprzedni patchu Coroner zapewniał, że poprawił system spawnowania. Jak się okazało, zrobiło się jeszcze gorzej, dlatego zajął się tym jak najszybciej, czego efektem jest nowy patch do CQB.
Patch pobierze się automatycznie po wejściu na zaktualizowany serwer (szukajcie tych z 0.222 w nazwie).
Jeśli jednak preferujesz ręczne pobranie plików to lista mirrorów jest poniżej:
- http://www.truecombat.pl/download/file/21
- http://www.truecombatelite.com/files/cqb_alpha0222_win_linux_patch.zip
- http://87.106.163.159/et/cqb_alpha0222_win_linux_patch.zip
Po rozpakowaniu patcha trzeba zgodzić się na nadpisanie plików.
- W końcu naprawione spawnpointy,
- Ulepszone znikanie ciał,
- Naprawione: krawędź plam krwi na ekranie była widoczna przy dużym FOV,
- Dodana animacja i efekt śmierci z perspektywy pierwszej osoby (już nie będzie przeskakiwania na widok trzecioosobowy po śmierci),
- Zwiększony zryw do sprintu,
- Zwiększony odgłos kroków podczas sprintu o 3 dB,
- Lekko przyciszone dźwięki broni by uniknąć ucinania,
- Ulepszony odgłos przelatujących pocisków i dźwięki uderzenia w ciało,
- Ulepszona obsługa zdarzeń dźwiękowych, odgłosy wystrzałów są teraz przesyłane do klientów niezależnie od PVS
Coroner postanowił odnieść się do tego, czemu mamy CQB zamiast TC:E 0.50, czemu CQB wygląda tak a nie inaczej oraz o tym, że nie będzie patcha do TC:E. - eXtreme.
Było kilka pytań na temat tego, czy była by możliwość przeniesienia kilku łatek i poprawek z CQB do TC:E i wydanie patcha. Parę osób będzie tym zawiedzionych, ale szczerze wątpię by to nastąpiło.
Wyjaśnię czemu i podzielę się uwagami na temat starszych wersji TC i obecnej TC:CQB. Tak więc pozwólcie, że zajmę wam chwilę czasu…
Ale przed tym, chciałbym podziękować wszystkim za konstruktywne opinie podczas testów alpha CQB i mam nadzieję, że to widać iż biorę je pod uwagę. Cieszy mnie wasz odzew i wsparcie.
Poprawka lean bugu, częściowe odnawianie zdrowia i amunicja strzelb.
Wypuszczę patch 0.223 przed Wielkanocą, więc bądźcie gotowi. Nie zdołam do tego czasu skończyć wszystkiego co planowałem ale poczyniłem pewien postęp.
W tym momencie porządkuję system zdolności/dodatków/perków.
Slot broni (który tak naprawdę jest dodatkiem do broni podstawowej) ponownie oferuje teraz amunicję o większej mocy. Tym razem jednak lekko zwiększa ona skuteczny zasięg strzału i zmienia amunicję 00 buckshot w strzelbach na breneki. Później, także w związku z wprowadzeniem różnych rodzajów pancerzy zastanowię się nad lepszą zdolnością penetracji amunicji FMJ w stosunku do JHP.
Slot ciała pozwala teraz wybrać różny poziom odporności pancerza co ma wpływ na prędkość poruszania się. I tak mamy teraz:
- Lekki: (tak samo jak perk sprintera poprzednio) oferuje trochę większą prędkość sprintu,
- Kamizelka: zmniejsza obrażenia zadawane na tułowie (bez ramion),
- Czołg: większy stopień osłony ciała, prawdopodobnie płyta z przodu, wolniejsze poruszanie się.
Slot walki oferuje dodatkowo:
- Szybkie przeładowanie
- Commando - prócz większych obrażeń i zasięgu noża dodatkowo free climb.
Coroner.
Zauważyłem, że w sieci grasuje przynajmniej jeden zhackowany serwer, z dodatkową zawartością.
Wow, nigdy bym nie zgadł, że znajdzie się kilku świetnych kolesi, którzy są zdolni ominąć sprawdzanie sv_official
. Tia, już nie mogę się doczekać na tą całą niesamowitą nową zawartość, która będzie dostępna na waszych wspaniałych serwerach. Naprawdę, dzięki za wspieranie gry!
Dzięki chłopaki również za szkody, jakie wyrządzacie, pozwalając innym ludziom wierzyć, że te zhackowane rzeczy na waszych serwerach, to oficjalna zawartość gry. Przynajmniej nazwijcie swoje serwery “super zhackowane gówno”. Wtedy ludzie będą wiedzieć jacy wy i wasze serwery są świetne.
Wyjaśnijmy sobie coś. Nigdy nie zamierzałem, aby blokada sv_official
była na zawsze. Potrafię także zrozumieć i cieszy mnie to, że ludzie chcą modyfikować CQB. Ale jeśli stawiacie modowane publiczne serwery i nazywacie je “oficjalnymi” to jest to naprawdę mylące i wyrządza szkodę.
Coroner
Czas na kolejny patch do CQB. Miał być przed świętami, jest po świętach ale lista zmian jest całkiem długa, więc chyba warto było czekać. Jak zwykle nie trzeba nic samemu ściągać, wystarczy wejść na serwery, które mają już 0.223 (najczęściej jest to w ich nazwie).
Jeśli jednak preferujecie ręczne ściąganie to możecie to zrobić z naszego downloadu.
Jak wspomniałem lista zmian jest długa, więc przytoczę kilka najistotniejszych zmian:
- Wytłumiona broń, nóż oraz granat nie zdradzają już naszej lokalizacji na radarze.
- Sporo balansowania różnych rodzajów broni (siła, zasięg) i zmian na inne.
- Naprawiony lean bug.
- Nowy perk: szybsze przeładowywanie (o 25%).
- Grupa perków ciała została zmieniona w tym pancerza.
- Celowanie w akimbo wzdłuż przyrządów celowniczych prawej broni.
- Dodany brakujący odrzut przy freelooku.
- Removed far sound console spam
- Fixed floating gun/hands during FP death animation
- Suppressed fire, knife and grenades do not appear on radar anymore
- Increased PPMM turning speed for stand and crouch (+33% and +50%)
- Increased team name distance and appearance of team names near removed bodies
- MP9 and Miniuzi now start with three clips
- Health regeneration now starts with 3 sec delay after last inflicted damage
- Adjusted position of FP single-handed weapons to appear a bit bigger
- Adjusted position of FP two-handed weapons to be a bit lower and closer in shouldered position
- Improved AABB movement code to better slide around corners where players otherwise got easily stuck
- Faster return from freelook excursion, increased return speed by 80%
- Decreased erratic M3S90 and SPAS12 range by 33% and damage by 10%
- Decreased M590C damage by 10%
- Decreased Desert Eagle damage by 17% and increased range by 25%
- Increased .45 sidearm range by 25%
- Increased .45 damage by 10%
- Decreased 7.62mm sniper damage by 17%
- Increased MP9 and MiniUzi range by 33%
- Fixed lean bug (third-person and first-person animation were vastly off for left leaning)
- g_leanmode is now cheat protected
- Removed ETish camera shake near explosions
- Removed reference to TC:E from escape menu
- Changed health regeneration to only recover to certain levels after taking damage (80%, 64%, 50%)
- Added perk for 25% faster reloading
- Reworked Body perk group to represent different levels of body armor
- Renamed Runner perk to Lightweight, replacing regular flak vest by an improved one (faster run and sprint)
- Added Protected perk, lowering body damage by 10%
- Changed Freeclimber perk into Tank perk, lowering body damage by 20% and decreasing movement speeds by 10%
- Commando perk now also offers ledge grabbbing ability
- Reintroduced High-grade Ammo perk which now slighly increases the range (reducing falloff effects) and exchanges 00 buckshot against shotgun slugs
- Mossberg 590 Compact now holds 5 rounds
- Replaced Beretta 92 by Wilson Combat CQB
- Replaced Glock 21 by H&K USP 40
- Replaced old TCE Desert Eagle model
- Added sawn-off double barreled shotgun aka Shorty (+ akimbo)
- Aiming down the sight of the right weapon during akimbo
- Reduced akimbo spread
- Reworked USP 40 akimbo anim
- Fixed missing recoil during free look
- Made toggle aiming optional (default enabled)
- Added toggle sprint option (COD4-like)
- Increased gravity to shorten jump length
- Slightly increased weapon size/bulk effects on speed (from +-5% to +-7.5%)
- Halved minimum spread for sidearms
- Replaced ETish horse-like landing sound