Q3: Terminator
Historia zespołu Team Terminator zaczyna się gdzieś w 2000 roku wraz z realistycznym modem do Quake 3 Arena pod nazwą TrueCombat. Ten projekt, to dzieło geniuszu dwóch niemieckich twórców: Tiera i Coronera.
Początkowo ich projekt na silniku Quake 3 nie był realistyczny. To było coś jak Terminator, nosiło więc nazwę Q3:Terminator. Podczas prac zdecydowano jednak zmienić plany i stworzyć realistyczny mod. Przy użyciu tego co się dało z pierwszego eksperymentu narodziła się modyfikacja pod nazwą TrueCombat. Pomimo zaniechania prac nad Q3:Terminator, nazwa zespołu “Team Terminator” pozostała.
True Combat
Pierwsza publiczna wersja TrueCombat (Beta 0) została wydana 26. września 2000 roku. Kolejne wersje numerowane były według kalibrów broni (np. 0.2, 0.45, 1.0). Beta 0 zawierała dwie mapy: Urban Assault (początkowo stworzona do gry Kingpin) oraz Harbour (zrobiona w ciągu jednego dnia). Ponadto znaleźć było też sporo rodzajów broni, standardowe dźwięki z Quake3 i modele graczy (ze zmnienioną głową). Było to kolejno poprawiane w nowych wersjach.
Wraz ze wzrostem zainteresowania i popularności gry TT się rozrastał i wydawano szybko kolejne buildy aż do wersji 0.45 b12 w grudniu 2001 roku. Wersja 0.45 była dużym krokiem naprzód: nowe modele broni, graczy, nowe dźwięki i mapy. Od tej wersji również celowanie przy użyciu Iron Sights (bez celownika na ekranie) stało się obowiązkowe.
Problemy życiowe i ze sfery prywatnej zmusiły obu głównych autorów: Tiera i Coronera do odejścia z zespołu. By utrzymać grę przy życiu, została ona powierzona Acridowi, który dotychczas w TT zajmował się kodowaniem misji i celów w mapach i miał duże doświadczenie w tej “branży” (jako główny developer Weapons Factory Arena).
W czerwcu 2003 roku wydana została wersja 1.0 gry. Wprowadzała wiele zmian w rodzajach misji, mapach i ulepszenie grafiki. TrueCombat kwitnął przez następnych kilka miesięcy wraz z kolejnymi patchami i map-packami. Jednak pęd jaki nabrały prace nad grą szybko został zatrzymany. Acrid przestał się udzielać i zaniechał kontaktów ze społecznością. Pojawił się około rok później by oznajmić, że stracił wszystkie pliki źródłowe gry, gdy padł mu dysk twardy. Powiedział również, że nie zrobił żadnych kopii zapasowych.
Był to niejako wyrok śmierci dla gry, pomimo że regularnie wychodziły nowe mapy i aktualizacje tworzone przez społeczność.