Mało się tutaj dzieje w ostatnich miesiącach, na właściwy powrót TrueCombat nie ma co liczyć, więc @CiekMa zaproponował zorganizowanie wspólnego grania, jak za starych dobrych czasów. Chętnych zapraszam do wpisywania się w komentarzach, ewentualnie proponowania zmiany terminu i/lub godziny, tak by wszystkim zainteresowanym pasowało. Specjalnego serwera na tę chwilę nie ma, ale powinno się coś znaleźć do czasu sparingu.
Wstępny termin: 12 sierpnia 2017, 19:00
Do dyskusji zapraszam też na Discordzie: https://discord.gg/KXTUGv6
Aktualizacja
@Van (hardpenguin z Discorda) przygotował już serwer do gry (bez Punkbustera, Bodycount i standardowe mapy):
[AoT] Army of Two / 188.116.46.161:27960
Grę i potrzebne pliki można pobrać z poniższego adresu:
http://tce.merlin1991.at/
źródło: @CiekMa
W marcu tego roku stuknęło 9 lat istnienia serwisu TrueCombat.pl! Wynik, którego - ponad 9 lat temu, gdy zaczynałem prace nad stworzeniem tego wortalu - nawet sobie nie wyobrażałem. A jednak wciąż tu jesteśmy i - tym bardziej - kto by przypuszczał, że po takim czasie, po latach stagnacji, przymierania, braku ruchu i odzewu od Wielkiego Wodza Coronera - coś może zacząć się dziać.
Na oficjalnym forum w marcu pojawił się temat skierowany do Władców Świata TrueCombat o tym, by przywrócić TC(:E/:CQB) do życia. Wykorzystać silnik ET:Legacy (zamiast czystego ET), poprawić razem z nimi kilka bugów, które blokowały użycie CQB na nim, odblokować modowanie gry i załatać kilka bugów.
O dziwo, Coroner - zainteresowany pomysłem - odezwał się. Nie obeszło się od truecombatowej tradycji, jaką jest padnięty dysk twardy (tym razem nie z kodem źródłowym, a “tylko” środowiskiem kompilacji). Po różnych dyskusjach, udało się skompilować Close Quarters Battle w wersji 0.224, “standalone” (powiedzmy..) czyli do użycia z ET:L, na razie tylko pod Windowsa.
Czego możemy się spodziewać? Trudno powiedzieć, aktywny w społeczności Jac075 twierdzi, że:
(…) będzie tam kilka litrów nowości i fixów (…)
Co z tego wyjdzie? Trudno powiedzieć, ktokolwiek miał coś wspólnego z TrueCombat w przeszłości, dobrze wie, że jakimkolwiek obietnicom nowych wersji, poprawek nie należy nigdy ufać. :)
Bądźmy dobrej myśli, ja sam nie wiem jak dawno temu ostatnio odpalałem TC:E czy CQB, bo ostatnie lata mi bardzo szybko mijały. Mam wielki sentyment do wielu godzin spędzonych na serwerach i do tego serwisu. Dlatego bardzo bym chciał, żeby coś w tej kwestii się ruszyło, i bym mógł wrócić na znane mi mapy. A jakie jest wasze zdanie?
Ostatnia lista obecności pokazała, że wciąż tu trochę osób zagląda. Stąd @kaladann wyszedł z inicjatywą zorganizowania wspólnego grania (eventu) - sparingu, opornie, ale podchwyconego przez resztę graczy. Czas zatem odkurzyć (albo zainstalować pierwszy raz po wielu latach, jak w moich przypadku - dop. eXtreme) ET i TC:E. Planowany tryb to OBJ na standardowych mapach.
Data: 26 lipca 2014, 19:00
Serwer: TBA
Więcej szczegółów będzie podawane na bieżąco.
Zobaczymy, kto jeszcze subskrybuje nasz feed RSS albo tu zagląda! :) 8 lat a strona wciąż stoi i choć wieje tu już sandałem to jakoś nie mam serca podejmować żadnych drastycznych kroków. :) Kto wie, kto wie! Może kiedyś powstanie wreszcie to idealne TrueCombat. :) Piszcie w komentarzach kto tu jeszcze zagląda!
Czy - po niewypale jakim było MW:TC - Close Quarters Battle powróci jeszcze przed ekrany graczy? “Nieoficjalnie” modowany (z powodu głupiej blokady) wreszcie najprawdopodobniej doczeka się zdjęcia kajdanów i to przez samego Coronera! Na pewno będzie kilka zmian (nowe tryby gry, czy - może - wsparcie dla ETL). Szkoda - niestety - że tak późno. Wciąż jednak jest grupa wytrwałych graczy, którzy grali i chcą grać, “oficjalne” odblokowanie modowania modu (?) z pewnością tu pomoże. No to co? Czekamy? :)
Te trzy słowa mogą brzmieć ze sobą bardzo dziwnie i wręcz nierealnie, ale Coroner na oficjalnym forum ostatnio ponownie wyraził swoje zainteresowanie developmentem CQB, niedosłownie potwierdzając chyba nieudany eksperyment jakim było MWTC. Pojawiają się tam następujące słowa:
Smutne, że niestety nie mam na to (rozwój gry - dop. eXtreme) teraz zbytnio czasu. Ale czemu by nie wydać samodzielnej gry na własnym silniku ET i włączać do niej mapy z TC:E?
Wydanie samodzielnej gry z brakiem blokady na nowe mapy? Brzmi dobrze. Później pojawił się kolejny post:
Jeśli zrezygnuję kiedyś z pracy przy TrueCombat, opublikuję kod CQB na licencji GPL.
… czyli coś, na co wiele osób długo czeka, bo mogło by tchnąć nowe życie w tę grę.
Coroner też próbował uruchomić CQB na ET: Legacy, czyli rozwijanym przez społeczność silniku ET (by naprawić bugi i poprawić wsparcie dla różnych systemów operacyjnych), który ma zachować kompatybilność z modami do oryginalnego ET. CQB jednak nie udało się uruchomić z uwagi na usunięty kod do botów. Na forum odezwali się jednak ludzie włączeni w rozwój ET:L, z chęcią pomocy, więc możliwe, że w najbliższym czasie wszystko się uda.
Coroner zaoferował też twórcom ET:L podzielenie się swoim kodem:
Mogę zaoferować kod do bardzo szybkiej implementacji adaptive exposure (ulepszona wersja efektu HDR z TC:E, tylko przy użyciu silnika) oraz bardzo wydajny efekt “bloom”. Oba mam zaimplementowane i przetestowane w starym forku xreala. Podzieliłbym się także moim ulepszonym kodem oświetlenia do q3map2 z perceptive tone mapping.
Już po raz siódmy przychodzi mi pisać tego typu informację na TrueCombat.pl. Czerwony serwis o serii TrueCombat mniej lub lepiej funkcjonuje w sieci siódmy rok. Co można powiedzieć o serii TrueCombat w perspektywie tych lat? No cóż.. jedynie chyba “zaprzepaszczony potencjał”? Wątpię, by CoD4 cokolwiek tu zmienił.
Powiem szczerze, że z roku na rok, coraz trudniej wymyślić mi co tutaj napisać. Szczególnie, że nasze grono znacznie się wykruszyło. Ale zadziwia mnie, że wciąż zaglądają tu ludzie - i nowi, i starzy. Praca przy tym serwisie dużo mnie nauczyła, wymagała i wciąż wymaga poświęcania dużej ilości czasu - by coś poprawić lub dodać, bądź posprzątać na forum. Czy będziemy się widzieć za rok? To już zależy od Was.
Niedługo po opublikowaniu pierwszej alphy MWTC Coroner wypuszcza pierwszy patch oznaczony numerem 0.221, który poprawia kilka błędów:
- przeglądarka serwerów pokazuje teraz tylko serwery MWTC
- usunięto wybór moda z głównego menu
- zmniejszono prędkość sprintu o 12,5 %
- przechodzenie do pozycji leżącej blokuje teraz użycie broni na 2 sekundy
- czołganie blokuje teraz broń
- kucanie i wstawanie z pozycji leżącej blokuje broń na 1 sekundę
- broń jest obniżania podczas skoku i spadania
- zablokowanie
scr_hardcore
na1
w kodzie - zablokowanie
friendlyfire
nashared
w kodzie
Poprawkę można pobrać z tego adresu.
Można już pobrać pierwszą publiczną alfę nowego moda do Call of Duty 4: Modern Warfare autorstwa Coronera - Modern Warfare: TrueCombat. Oczywiście, aby zagrać, trzeba posiadać oryginał podstawowej wersji gry oraz system operacyjny Windows.
Download »
Więcej informacji o samym modzie w poprzednim newsie.
Tak, już jutro będzie można podziwiać nowe moderskie dzieło Coronera - mod do Call of Duty 4: Modern Warfare, zwany Modern Warfare: True Combat. Oczywistą oczywistością jest to, że aby w moda zagrać, trzeba posiadać pełną wersję CoDa. Oficjalnie wspieraną platformą jest tylko Windows.
Na oficjalnej stronie opublikowanych zostało trochę informacji o nadciągającej superprodukcji. I tak poczytać możemy:
- O tym co znajdziemy w grze
- Czym będziemy strzelać
- Na jakich mapach będziemy grać
- A jakby ktoś miał jeszcze jakieś pytania… (FAQ)
Co się z owych podstron dowiadujemy?
- Gra przedstawia starcie Task Force 626 przeciwko organizacji Darkwater International
- Brak HUD, celownika, przybliżenia przy celowaniu
- Brak doświadczenia, rang
- Przeładowanie magazynku wyrzuca amunicję
- W porównaniu do CoD4: brak kill streaków, granatników, wyrzutni rakiet itp
- Różne dostępne pukawki w zależności od wybranej klasy (6) i zespołu
- 8 dostępnych broni pobocznych (w obu zespołach)
- Perki: dodatek do broni / modyfikacja broni / amunicja pełno-płaszczowa / dodatkowe magazynki
- 3 rodzaje specjalności (stabilne celowanie, knife=kill, szybkie poruszanie)
- 3 rodzaje uzbrojenia: lekki, ulepszony (kamizelka), normalny (dostępny granat)
- 3 tryby rozgrywki: BC, OBJ i CTF
- Dwie mapy: Backlot i Hangar, przeskalowane tak, by odpowiadały rzeczywistości
- MDK - źródła map dostępnych w grze
Poniżej jeszcze garść screenów z samej rozgrywki: