Mam do zaprezentowania kolejny filmik z TCE: CQB! Niestety, znowu w niezbyt dobrej jakości oraz - również - nagrywany kamerą z ręki. A co przedstawia? Trochę nowego systemu cieni, trochę widoku nóg z perspektywy pierwszoosobowej i kilka biegających botów.
Całość to oczywiście efekt testowych sesji (z botami - i tu info, obsługa botów jest taka sama jak w TC:E, nic się tu nie zmieniło). Problem z wydajnością cieni został rozwiązany (ponoć działają szybciej niż cienie w… TC:E!), poprawionych zostało kilka zauważonych błędów, lepiej wyglądają lunety, lepszy jest dym.
Do wydania pierwszej publicznej alfy Coroner potrzebuje skończyć jeszcze skiny graczy oraz radar. Ten drugi ma być podobny do - i tu… nie-niespodzianka - CoD4. Pokazywać ma lokalizację kolegów z zespołu oraz przeciwników, którzy wystrzelili z niewytłumionej broni. Wyświetlać mają się też wszyscy trafieni przeciwnicy, bądź ci, w których mierzono z broni przez chwilę. Z ekranu zaś najprawdopodobniej znikną nicki kolegów z zespołu, zamiast tego pojawić się będą mogły (nad głowami) takie markery-strzałki (coś jak w TCE 0.48).
źródło: youtube
Close Quarters Battle nabiera coraz lepszych kolorów i faktycznie, można mieć nadzieję, że to cudo ujrzy światło dzienne. Postanowiłem więc lekko zreorganizować nasz serwis (jako że TrueCombat.pl nie przewidywało istnienia jeszcze jakiejś kolejnego TC ;-)) i przygotować go na włączenie CQB w grono rodziny TrueCombat .
Zmianom uległ sidebar, wyrzuciłem z niego (wreszcie) zdublowane menu, prawdopodobnie zrobię też coś lepszego z tymi czterema rozwijanymi panelami. Pojawiła się tam też (hurra) nowa ankieta, o CQB. Zapraszam do głosowania i komentowania.
Na forum zmieniłem kolejność kilku kategorii, Offtopic jest teraz wyżej (co - mam nadzieję - spowoduje, że przestaniecie zakładać offtopicowe tematy w dziale “Polska scena > Rozmowy ogólne”). Jest też nowa kategoria o CQB. Dodatkowo w kategorii Offtopic pojawił się dział Alternatywy gdzie przeniosłem wszystkie tematy o innych ciekawych grach; i tam też takowe zalecam zakładać.
Zaś o samym CQB, to newsy nareszcie wylądowały w swojej własnej kategorii, one same (newsy) będą oznaczone ikonką inną dla TCE (o ile jeszcze cokolwiek o tej grze będzie pisane.. :P) i CQB (wtedy, gdy pojawi się jakieś oficjalne logo). W menu pojawił się nowy dział, który postaram się wypełnić tekstami, choć nie wiem czy nie lepiej z tym poczekać do wersji testowej gry i opisać stan faktyczny. ;-)
Jeśli macie jakieś pomysły co jeszcze można zmienić i usprawnić w serwisie bądź forum, to piszcie w komentarzach do tego newsa. Nie, nie będzie obrazków na forum. ;-)
Minął miesiąc od ostatniego newsa o CQB i jeśli ktoś wieści o nowej grze Coronera czerpie z TrueCombat.pl niech nie myśli, że Coroner umilkł od tamtego czasu. Cały czas jest aktywny na forum truecombatelite.com, czas więc znowu podsumować co tam ciekawego napisał.
Czytaj dalszą część newsa »
Czas na kolejny wpis na blogu. Dawno nic nie pisałem, gdyż zatrzymało mnie kilka spraw osobistych. Jakie są zatem postępy w pracach nad grą?
Skończona została pierwsza wersja systemu wyboru uzbrojenia, wraz z modelami pierwszo- i trzecioosobowymi. Mimo, że nie jestem jeszcze w pełni zadowolony z efektów, póki co dam na wstrzymanie z dopracowywaniem tego, gdyż wymaga to głębszych zmian w kodzie.
Tak jak wspominałem poprzednio na blogu, nowością w optyce w CQB jest luneta ACOG CQC z przybliżeniem 1,5x. Sumując, w CQB będą trzy celowniki kolimatorowe (Osprey, Aimpoint i Eotech) oraz trzy optyczne (PSO, Leupold (4x) oraz wspomniany ACOG). System uzbrojenia pozwala zamontować odpowiednią optykę do wybranego rodzaju broni jak i tłumik.
Dodałem dwie nowe pukawki - są to krótkolufowe karabinki kalibru 5,56mm: SCAR mod 16 CQC (dla Specops) oraz SG-552 SWAT (dla Terrorystów). Zdecydowałem się na SCAR-a zamiast M4, aby uniknąć kolejnego klonu AR-15. Oba wspomniane karabinki można wyposażyć w Eotecha. Karabiny z dłuższą lufą (odpowiednio Rec7 i AK-47) mogą dostać ACOG-a.
Teraz pracuję nad dźwiękami, natomiast kolejnym etapem będzie poprawienie działania niecelowanej broni (trzeba usprawnić kod freeaimu oraz najprawdopodobniej pozbędę się celownika na ekranie).
Udostępnię pierwszą wersję testową jak tylko dokonam kilku zmianach w skinach (terroryści będą bardziej wyglądać bardziej jak wojsko). Pograć będzie można na mapach z TCE oraz na “pożyczonych” z niego trybach gry. Moje pomysły na zmiany tego drugiego, to limitacja czasu rundy w Demolition (obecne Objective - dop. eXtreme) do trzech minut oraz wprowadzenie w ramach rundy automatycznej zamiany stron. Potem trzeba wyrzucić rundy z trybów z respawnem. Jako dodatkowy tryb obok Bodycount widzę Capture-and-Hold.
coroner, Groove Six Studios
Na Youtube pojawił się kolejny gameplay (niestety, nadal w nienajlepszej jakości i nadal nagrywany.. kamerą) z TrueCombat: Close Quarters Battle. Tym razem jest to ponad dwie i pół minuty czystego strzelania z botami na testowej mapie:
Ciekawostki zauważone przeze mnie i przez Somatora:
- Krew na ekranie po trafieniu i automatyczne leczenie,
- Smugi po pociskach (po przejściu przez metal/drewno?),
- Działający radar z lokalizacją zauważonych wrogów,
- Nicki nad kolegami z zespołu,
- MP5 z tłumikiem,
- SCAR z Eotechem,
- SG-552,
- UMP45 z Aimpointem,
- AK-47 z ACOG-iem 1.5x zoom.
źródło: youtube
Coroner napisał właśnie, że nie byłoby trudne wypuszczenie wczesnej testowej wersji Alpha CQB - oświadczenie bez konkretnej daty, ale “soon”. I póki co tylko Win i Lin, bez Maców. Ta Alpha korzystałaby z map, interfejsu i trybów gry z TCE, więc wymagałoby to przekopiowania .paków z katalogu tcetest
do cqbtest
.
Nie była by więc to “łatwa” instalacja i raczej nie dla zwykłych graczy. Może to i dobrze, bardziej by chodziło o testy mechaniki gry, a o to lepiej zapytać bardziej doświadczonych graczy. Poza tym przekonamy się ile tym razem znaczy “soon” dla coronera. ;)
źródło: coroner, somator
Dokładnie 10 lat temu, 26. września 2000 roku ukazała się wersja Beta 0 modu do Quake 3 o nazwie True Combat. Po dziesięciu latach czekamy na trzecią grę z tej serii, której podstawy nadal nie uległy zmianie.
Młodsi stażem gracze mogą nie wiedzieć co było przez TC:E, a nawet przed TC:E 0.49. Dlatego też postanowiłem uzupełnić trochę teksty na stronie i stworzyć dodatkowo dział o starym Q3 True Combat.
Zapraszam do zapoznania się z opisem i historią Q3TC. Można też przejrzeć różne screenshoty i pobrać pliki na dysk. Dział o TrueCombat: Elite został uzupełniony o Archiwum, skąd można pobrać TCE 0.46 i 0.48 oraz obejrzeć kilkanaście screenshotów z nieopublikowanych materiałów. Uzupełnieniu (na tyle, na ile się dało) poddany został też dział o CQB.
Zapewne zauważyliście “drobny” facelifting topu na TrueCombat.pl - menu nie mieściło się po dodaniu działu o Q3TC, dlatego postanowiłem je trochę odchudzić. Drobnej zmianie uległo też nasze logo - zniknął napis “Elite”, gdyż serwis traktuje teraz o całej serii, nie tylko o TC:E.
Dodałem również nową ankietę, w której możecie pochwalić się swoim stażem w True Combat.
Zapraszam też, razem z truecombatelite.com, na serwer Massa Bodycount, na którym zainstalowano “rocznicowy” mod (czapeczki, torty, prezenty i wiele innych):
Serwer Massa BC: tce-massa.com:27961
Tak więc.. życzę kolejnych 10 lat grania w darmowe gry z serii TrueCombat!
PS. Może nie wszyscy wiedzą, ale TrueCombat ma też swoją stronę na Facebooku.
Coś cicho było ostatnimi tygodniami na temat CQB, a Coroner nie dawał znaków życia. Jednak po ponad miesięcznej przerwie twórca znowu naskrobał coś na swoim “blogu”. Powodem nieobecności było po raz kolejny… życie, przez co Cor nie miał czasu aby popracować dalej nad grą.
A prace trwają nad systemem wyboru broni o dodatków. Wymaga on jeszcze dopracowania i rozbudowania, gdyż obecnie niezbyt łatwo radzi sobie z obsługą więcej niż jednego dodatku do broni. Ale nieustraszony Coroner znalazł sposób na łatwe poradzenie sobie z tym problemem, co - w jakiś sposób - sprawiło, że w grze znajdą się jeszcze po dwa rodzaje broni na zespół. Jedną z nich będzie AKS-74U (terro) / KAC PDW (specops). Drugi slot planowany jest na jakąś snajperkę (np. M24 SWS i TRG-42), ale trafi ona do gry w późniejszym wydaniu.
Tak więc obecna lista pukawek wygląda następująco:
Specops / Terro (dodatki)
- MP9 / MiniUzi (kolimator i/lub tłumik)
- UMP45 / MP5/40 (Aimpoint i/lub tłumik)
- KAC PDW / AKS-74U (?)
- SCAR Mod16 CQC / SG-552 SWAT (Eotech i/lub tłumik)
- REC7 / AK-47 (ACOG 1.5x i/lub tłumik)
- M3S90 / SPAS-12 (tłumik lub choke disperser [mniejszy rozrzut])
- M110 / M76 (iron sight i/lub tłumik)
- Beretta 93R (akimbo)
- Glock 21 (tłumik)*
- Glock 20 (tłumik)
- Desert Eagle (-)
- Sawed-off (akimbo)
- Mossberg 590c (-)
* - zostanie zamieniony przez Para Ordnance 1911
Drugiego dnia Świąt (ściślej: sobota, 25 grudnia, Boże Narodzenie) zostanie zorganizowany - w celu utrzymania przy życiu ducha TCE - turniej OBJ 1vs1 na mapie obj_northport
. Jeśli będziesz mieć już dość tony jedzenia i rodzinnych dyskusji przy stole, zgłoś się do turnieju! Organizatorami tego przedsięwzięcia są: China (kierownik ds. kierownictwa) oraz Somator (kierownik ds. zarządzania zasobami ludzkimi na serwerze gry). Pomocną dłoń wyciągnął także klan AK-47, który użyczy na czas trwania turnieju serwera TS3.
Sposób rozrysowania drzewka turniejowego nastąpi w dniu turnieju. Nie jesteśmy w stanie określić ile będzie osób, więc tym wszystkim zajmiemy się w parę minut przed turniejem. Ogólnie są 2 koncepcje:
Dwa drzewka turniejowe. Każdy może przegrać 1 mecz, a zarazem wygrać turniej. Pierwszy przegrany mecz wrzuca do drugiego drzewka. Lecz w ten sposób zostanie wyznaczone tylko 1 i 2 miejsce turnieju.
Mała Liga, każdy z każdym. Tutaj będziemy liczyć tylko i wyłącznie punkty za mecz. Przykładowa punktacja:
4-0 - 3pkt
4-1 - 2pkt
4-2 - 1 pkt
dogrywka - 1pkt
Dogrywki będą wyglądały jak w siatkówce: przewaga->wygrana. W czasie dogrywek czas trwania rundy będzie malał o 30s co dwie kolejne rundy, np.: 3:00, 3:00, 2:30, 2:30, 2:00, 2:00, 1:30, 1:30…
- Mecz odbywa się do 4 wygranych rund,
- po 3 rundach następuje swap,
- każda broń będzie dostępna od samego początku,
- czas trwania rundy to 3 minuty,
- czas rozbrajania niezależnie od klasy to 5 sekund,
- czas uzbrajania niezależnie od klasy to 2 sekundy,
- czas do wybuchu to 60 sekund.
Osoby biorące udział w turnieju, muszą korzystać z TS3. Ale mikrofon nie jest obowiązkowy. Osoby grające w danym momencie będą przerzucane na osobny kanał i będą mogły rozmawiać tylko między sobą. Wycieczki słowne pod adresem innych graczy - tylko na privie. (Miejmy nadzieję, że się bez nich obędzie.) W razie podejrzeń podpowiadania, oglądanie przeciwników ze spektatora zostanie zablokowane.
Zanim zagrasz, przetestuj serwer: 80.72.37.14
Godzina turnieju nie została jeszcze ustalona, dlatego zapraszamy chętnych do głosowania w ankiecie i wybrania godziny: 18:00, 19:00, 20:00 lub 21:00.
Zapisy do turnieju »
źródło: China
Ponad półtora miesiąca przyszło nam czekać na jakieś wieści od sternika CQB - Coronera. Dzisiaj, wraz z życzeniami świątecznymi opublikował kilka informacji o postępach prac nad grą.
Kolejny wpis na blogu traktuje głównie o - a tu niespodzianka! - broni. Kod za nie odpowiedzialny został mocno usprawniony, tak, by w przyszłości można było łatwo stworzyć nowe dodatki do pukawek. Zmiany dotyczą także systemu slotów: prócz poprzednich na broń główną, poboczną, granat; doszły sloty na: podstawowy dodatek (primary attachment), zdolność bojową (combat ability) i zdolność fizyczną (physical ability). W pierwszym z nich można wybrać np.: dodatkowe magazynki, silniejsze granaty lub dodatek do lufy (tłumik lub organicznik rozrzutu w strzelbach). Te dodatki będą związane z bronią, tak więc po podniesieniu pukawki z ziemi będą dla nas dostępne. Pozostałe dwie zdolności mają zostać ukończone w przyszłym tygodniu.
Drobne zmiany dotknęły również broń poboczną. I tak: Beretta 93R została zastąpiona zwykłą Berettlą 93. W zamian za to, jeden slot można zużyć na Glocka 18. Po prostu 93R z Akimbo wypluwał za dużo ołowiu.
Pierwsze wydanie CQB będzie miało miejsce na prywatnym LAN Party Coronera w okresie poświątecznym. Po tym będzie można celować w wydanie wersji publicznej.
Tak więc nie dostaniemy CQB pod choinkę, dlatego też życzę wszystkim innych bombowych prezentów pod choinkę, spokojnych Świąt i udanej zabawy Sylwestrowej!