Dawno tu newsa nie było, ze względów całkiem oczywistych. CQB zostało pogrzebane, TC:E żyje swoim skromnym życiem, skończył się support PB dla W:ET + padające master serwery - wszystko to jeszcze bardziej chyba pomniejszyło skromną i tak już społeczność True Combat, w tym w Polsce. A o nowym “tworze” coronera na silnik CoD4 nie słychać nic.
Tymczasem TrueCombat.pl od 6 lat nadal istnieje w sieci pod niezmienionym adresem i cały czas zagląda tutaj pewna grupka stałych bywalców i inne zbłąkane dusze z google. ;) Prawdę mówiąc 6 lat temu, gdy uruchamiałem ten serwis, nie sądziłem nawet, że pożyje on tak długo, ale też nie sądziłem, że seria “skończy” się w tak beznadziejny sposób. Wszyscy wiemy jak to powinno było być rozwiązane, a co zamiast tego zrobił coroner. Widać taki miał być tego los. ;) Czy ujrzymy jeszcze jakiś taktyczny shooter z serii TrueCombat? Cóż, graczy TC powinno się chyba klasyfikować do tej samej grupy co graczy Duke Nukem Forever - tylko akurat oni już dostali jakiś czas temu swoją grę, a nowego “trukombata” nie ma. Czy coroner reanimuje jeszcze tę serię?
Coroner po kolejnej długiej nieobecnościł zaszczycił forum TrueCombatElite.com swoją osobą z nowym postem na swoim blogu.
Ostatnio (czyli w październiku u.r.) raczył nas wieściami jakoby robił nową grę w “uniwersum” TrueCombat na silniku Call of Duty 4. Jak sam teraz twierdzi:
Miesiące minęły, a ja nie kontynuowałem prac nad [tym] projektem. Jest mniej więcej skończony i grywalny na mapach z CoD4, ale nie miałem motywacji by go dopracować.
Czyli prawdopodobnie możemy pogrzebać także i ten projekt. ;) Tymczasem Coroner postanowił pobawić się bardziej nowoczesnymi silnikami jak np. silnik Unreal Engine 3 (pod postacią Unreal Development Kit). Efektem tych zabaw jest gra nad którą obecnie pracuje, która przeności UT3 do czasów Q2 i Q3. Przeniesiona została mechanika tych gier, dźwięki itp. Możliwe, że zostanie to kiedyś opublikowane.. ;) Na “zachętę” jakiś stary filmik - ponoć teraz gra jest znacznie bardziej zaawansowana.
Pomimo faktu, że rozwój wszystkich dotychczas dostępnych gier z serii TrueCombat (a więc: Q3:TC, TC:E oraz TC:CQB) jest zatrzymany, stojąca nadal na placu boju Diane postanowiła uruchomić nową wersję strony internetowej serii, skupiając się na dokładnym opisie wszystkich gier z serii, stworzeniu poradników i manuali. W efekcie powstała nowa strona www.TrueCombat.net.
Poza obszerną bazą wiedzy na temat serii uruchomiona została strona, gdzie można umieszczać statystyki z rozegranych meczy. Można ją znaleźć pod tym adresem.
Powraca także Map Depot, w którym można znaleźć wszystkie mapy do TC:E tworzone przez społeczność.
Może dzięki temu, ktoś z sentymetem do serii zainstaluje jeszcze raz, którąś z gier. ;)
źródło: truecombat.net
Wydawałoby się, że nic nowego już w temacie TrueCombat nie usłyszymy, a szczególnie nie od Coronera. A jednak. Na swoim blogu zamieścił niedawno dwie nowe wiadomości.
W pierwszej stwierdza, że porównał CQB do obecnych gier i wyszło, że gameplay jest trochę ospały więc usunął ograniczenie prędkości obrotu i pogmerał w kilku innych miejscach. Ponadto ogłosił, że szuka osoby, która byłaby w stanie zmodować silnik ET i dodać do niego kilka prostych graficznych bajerów - dostępne silniki bazujące na ET są według Coronera przekombinowane i tyle ficzerów mu niepotrzebne.
Drugi wpis informuje o pracach nad modem do CoD4 w “uniwersum” TrueCombat. Twierdzi, że ukończył podział na klasy w przypadku broni podstawowej i tak mamy:
Klasy (w zależności od zespołu)
- MP5/MiniUzi (perk broni: tłumik)
- KRISS Vector/AkS74U (perk broni: celownik “Red dot”)
- M4 Commando/FAMAS F1 (perk broni: celownik holograficzny/”Red dot”)
- 6.8SPC Rifle/AK-47 (perk broni: celownik ACOG 4x)
- M1014/SPAS-12 (perk broni: amunicja sabotowa)
- M21/L96 (perk broni: amunicja dalekiego zasięgu ze ściętym czubem)
Na końcu wpisu pyta czy byłby ktoś chętny na zamknięte testy rozgrywki, które miałyby zdecydować, czy gra będzie zmierzać w kierunku stylu dawnego TrueCombat 045, którego mechanika pasuje do CoD4.
A wy bylibyście chętni zagrać w nową grę Coronera?
Wygląda na to, że Coroner na “poważniej” zabrał się za nową grę z serii TrueCombat będącą modem do Call of Duty 4.
Coroner obecnie (w sumie jak zwykle - dop. eXtreme) skupia się na małoznaczących detalach i poinformował o chęci ustandaryzowania skali (wymiarów) elementów otoczenia (drzwi, okien, ścian, pudeł itp.) tak by wyglądało to bardziej realistycznie na każdej mapie.
Efektem tego jest przerobienie klasycznej mapy z CoD4 - mp_backlot
(przemianowanej na mp_tc_backlot
) - poprzez zmianę wysokości kilku budynków, drzwi i innych modeli.
Równoczeście Coroner poprosił społeczność o pomoc z konwertowaniu map dla MW:TC.
Czekamy z niecierpliwością na kolejne wieści.
Jak się okazuje, prace nad MW: TrueCombat nadal trwają. Coroner twierdzi, że gra jest praktycznie gotowa do alpha-testów. Twórca dogadał się także na oficjalnym forum co zrobić w kwestii map do moda i podjęto decyzję, że nie będzie dostępna żadna oryginalna mapa z CoD4.
Gdzie więc można będzie zagrać? Coroner pracuje nad przeportowaniem mapy “Favela” z MW2 oraz przeskalowaniem mapy “Backlot” (poprzedni news) z CoD4. Natomiast maperzy nickami Kil oraz Ross odtwarzają znaną wszystkim “Deltę” z TC:E, a Damien mapę “Snow”. Stealth zajmuje swój czas na pracy nad nową deszczową mapą “Lumberyard” zaś Dimstar rozpoczął prace nad portem mapy “Village”. Taki dobór map zapewni różnorodność otoczenia i pór roku map dostępnych w grze.
Co nas jeszcze czeka? Praca nad “surowymi” wersjami tych map dostosowanymi do trybów Bodycount, Demolition i CTF.
Poniżej zaś kilka screenów: