Coroner postanowił odnieść się do tego, czemu mamy CQB zamiast TC:E 0.50, czemu CQB wygląda tak a nie inaczej oraz o tym, że nie będzie patcha do TC:E. - eXtreme.
Było kilka pytań na temat tego, czy była by możliwość przeniesienia kilku łatek i poprawek z CQB do TC:E i wydanie patcha. Parę osób będzie tym zawiedzionych, ale szczerze wątpię by to nastąpiło.
Wyjaśnię czemu i podzielę się uwagami na temat starszych wersji TC i obecnej TC:CQB. Tak więc pozwólcie, że zajmę wam chwilę czasu…
Ale przed tym, chciałbym podziękować wszystkim za konstruktywne opinie podczas testów alpha CQB i mam nadzieję, że to widać iż biorę je pod uwagę. Cieszy mnie wasz odzew i wsparcie.
Poprawka lean bugu, częściowe odnawianie zdrowia i amunicja strzelb.
Wypuszczę patch 0.223 przed Wielkanocą, więc bądźcie gotowi. Nie zdołam do tego czasu skończyć wszystkiego co planowałem ale poczyniłem pewien postęp.
W tym momencie porządkuję system zdolności/dodatków/perków.
Slot broni (który tak naprawdę jest dodatkiem do broni podstawowej) ponownie oferuje teraz amunicję o większej mocy. Tym razem jednak lekko zwiększa ona skuteczny zasięg strzału i zmienia amunicję 00 buckshot w strzelbach na breneki. Później, także w związku z wprowadzeniem różnych rodzajów pancerzy zastanowię się nad lepszą zdolnością penetracji amunicji FMJ w stosunku do JHP.
Slot ciała pozwala teraz wybrać różny poziom odporności pancerza co ma wpływ na prędkość poruszania się. I tak mamy teraz:
- Lekki: (tak samo jak perk sprintera poprzednio) oferuje trochę większą prędkość sprintu,
- Kamizelka: zmniejsza obrażenia zadawane na tułowie (bez ramion),
- Czołg: większy stopień osłony ciała, prawdopodobnie płyta z przodu, wolniejsze poruszanie się.
Slot walki oferuje dodatkowo:
- Szybkie przeładowanie
- Commando - prócz większych obrażeń i zasięgu noża dodatkowo free climb.
Coroner.
Zauważyłem, że w sieci grasuje przynajmniej jeden zhackowany serwer, z dodatkową zawartością.
Wow, nigdy bym nie zgadł, że znajdzie się kilku świetnych kolesi, którzy są zdolni ominąć sprawdzanie sv_official
. Tia, już nie mogę się doczekać na tą całą niesamowitą nową zawartość, która będzie dostępna na waszych wspaniałych serwerach. Naprawdę, dzięki za wspieranie gry!
Dzięki chłopaki również za szkody, jakie wyrządzacie, pozwalając innym ludziom wierzyć, że te zhackowane rzeczy na waszych serwerach, to oficjalna zawartość gry. Przynajmniej nazwijcie swoje serwery “super zhackowane gówno”. Wtedy ludzie będą wiedzieć jacy wy i wasze serwery są świetne.
Wyjaśnijmy sobie coś. Nigdy nie zamierzałem, aby blokada sv_official
była na zawsze. Potrafię także zrozumieć i cieszy mnie to, że ludzie chcą modyfikować CQB. Ale jeśli stawiacie modowane publiczne serwery i nazywacie je “oficjalnymi” to jest to naprawdę mylące i wyrządza szkodę.
Coroner
Czas na kolejny patch do CQB. Miał być przed świętami, jest po świętach ale lista zmian jest całkiem długa, więc chyba warto było czekać. Jak zwykle nie trzeba nic samemu ściągać, wystarczy wejść na serwery, które mają już 0.223 (najczęściej jest to w ich nazwie).
Jeśli jednak preferujecie ręczne ściąganie to możecie to zrobić z naszego downloadu.
Jak wspomniałem lista zmian jest długa, więc przytoczę kilka najistotniejszych zmian:
- Wytłumiona broń, nóż oraz granat nie zdradzają już naszej lokalizacji na radarze.
- Sporo balansowania różnych rodzajów broni (siła, zasięg) i zmian na inne.
- Naprawiony lean bug.
- Nowy perk: szybsze przeładowywanie (o 25%).
- Grupa perków ciała została zmieniona w tym pancerza.
- Celowanie w akimbo wzdłuż przyrządów celowniczych prawej broni.
- Dodany brakujący odrzut przy freelooku.
- Removed far sound console spam
- Fixed floating gun/hands during FP death animation
- Suppressed fire, knife and grenades do not appear on radar anymore
- Increased PPMM turning speed for stand and crouch (+33% and +50%)
- Increased team name distance and appearance of team names near removed bodies
- MP9 and Miniuzi now start with three clips
- Health regeneration now starts with 3 sec delay after last inflicted damage
- Adjusted position of FP single-handed weapons to appear a bit bigger
- Adjusted position of FP two-handed weapons to be a bit lower and closer in shouldered position
- Improved AABB movement code to better slide around corners where players otherwise got easily stuck
- Faster return from freelook excursion, increased return speed by 80%
- Decreased erratic M3S90 and SPAS12 range by 33% and damage by 10%
- Decreased M590C damage by 10%
- Decreased Desert Eagle damage by 17% and increased range by 25%
- Increased .45 sidearm range by 25%
- Increased .45 damage by 10%
- Decreased 7.62mm sniper damage by 17%
- Increased MP9 and MiniUzi range by 33%
- Fixed lean bug (third-person and first-person animation were vastly off for left leaning)
- g_leanmode is now cheat protected
- Removed ETish camera shake near explosions
- Removed reference to TC:E from escape menu
- Changed health regeneration to only recover to certain levels after taking damage (80%, 64%, 50%)
- Added perk for 25% faster reloading
- Reworked Body perk group to represent different levels of body armor
- Renamed Runner perk to Lightweight, replacing regular flak vest by an improved one (faster run and sprint)
- Added Protected perk, lowering body damage by 10%
- Changed Freeclimber perk into Tank perk, lowering body damage by 20% and decreasing movement speeds by 10%
- Commando perk now also offers ledge grabbbing ability
- Reintroduced High-grade Ammo perk which now slighly increases the range (reducing falloff effects) and exchanges 00 buckshot against shotgun slugs
- Mossberg 590 Compact now holds 5 rounds
- Replaced Beretta 92 by Wilson Combat CQB
- Replaced Glock 21 by H&K USP 40
- Replaced old TCE Desert Eagle model
- Added sawn-off double barreled shotgun aka Shorty (+ akimbo)
- Aiming down the sight of the right weapon during akimbo
- Reduced akimbo spread
- Reworked USP 40 akimbo anim
- Fixed missing recoil during free look
- Made toggle aiming optional (default enabled)
- Added toggle sprint option (COD4-like)
- Increased gravity to shorten jump length
- Slightly increased weapon size/bulk effects on speed (from +-5% to +-7.5%)
- Halved minimum spread for sidearms
- Replaced ETish horse-like landing sound
Byłem trochę zajęty swoimi prywatnymi sprawami dlatego rozwój gry trochę zwolnił. Wersja 0.224 jest mniej więcej gotowa (głównie poprawki błędów i usterek). Zacząłem również pracować nad mapą w stylu obiektów treningowych. Coś jak Killhouse w CoD4 ale bardziej poważna, jak w SWAT, z domieszką MOUT z America’s Army.
To smutne, że tak mało osób gra w CQB podczas gdy mnie obecna alpha CQB podoba się bardziej niż Modern Warfare czy Black Ops.
Coroner
Coroner nie przestraszył się końca świata, tylko pracował nad nową mapą (o której pisał w poprzednim wpisie na blogu) - cqb_killhouse. Poniżej cztery screenshoty prezentujące kilka lokacji. Trzeba przyznać, że prezentuje się to ładnie i smakowicie.
źródło: www.truecombatelite.com
Życie znowu mnie trochę przycisnęło i praktycznie wstrzymało prace nad CQB w ostatnim czasie. Dodałem dwie strzelby z magazynkami (USAS 12 i Saiga 12C), a skompilowanie gry pod Maca jest już przygotowane (tylko Intel).
Muszę skończyć mapę Killhouse i dodać nowe pukawki: KAC PDW, G36C, AKSU-74 i Galil. Obecny SCAR-L otrzyma standardową lufę jako odpowiednik Galila, a G36C będzie odpowiadał krótkolufowemu SIGowi. Tak wygląda finalny wybór broni.
Coroner
Tak przynajmniej zapowiada coroner w swojej najnowszej wiadomości na blogu. Miejmy nadzieję, że przyciągnie to więcej graczy, bo obecnie serwery CQB obrastają pajęczyną. Coroner jednak nie wskazuje żadnej daty, stwierdza również, że zbyt wiele postępu w pracach nad grą nie było, a przyczyną tego jest po części brak motywacji spowodowany… małą ilością graczy. Tak więc mamy koło zamknięte. Czy coś się w tej kwestii zmieni, przekonamy się, gdy cor. wreszcie wypuści nowe CQB.
Jak każdy zdołał zapewne zauważyć, projekt CQB dużego sukcesu nie osiągnął, a serwery od wielu tygodni obrastają pajęczyną. Wczoraj coroner po kilku miesiącach nieobecności postawił krzyżyk nad tym projektem i jakimkolwiek dalszym rozwojem obecnych czy innych gier na silniku ET (idtech3). Szalę goryczy przelało chyba zakończenie wsparcia Punkbustera dla ET. Tak o wszystkim pisze coroner:
Minęło już sporo czasu i, aby być z Wami szczerym rozwój CQB został wstrzymany już kawał czasu temu. Szczerze, to nie mogę znaleźć motywacji aby pracować na silniku idtech3. Minęło już 12 lat kiedy zaczęte zostały prace nad Q3TC. Myślę, że CQB jest niezłym demkiem technologicznym, pokazującym co można zrobić z tym silnikiem, ale bez zmiany modeli postaci i aktualizacji renderera grafiki nic więcej się nie da zrobić. Ostatecznie miałem mnóstwo zabawy pracując z nim w swoim wolnym czasie, także po wydaniu pierwszych wersji gier. Wygląda jednak na to, że nigdy nie ujrzymy stabilnej i kompatybilnej aktualizacji renderera silnika ET. Tym samym nie oczekujcie żadnych nowych wydań, o ile nie stwierdzę inaczej.
Coroner jednak nie byłby sobą, gdyby nie wziął się za jakiś kolejny projekt. Za nową platformę został wybrany silnik Call of Duty 4, który jak wiadomo opiera się o idtech3, tym samym przejście na nową platformę było łatwiejsze.
Tak więc na warsztacie wylądowała kolejna gra z uniwersum True Combat. Testowa wersja ma być dostępna do zagrania przed Świętami Bożego Narodzenia. Ma być podobna co CQB pod względem skali i rodzaju walk. Dostępne tryby to Demolition z jednym życiem i zamianą stron co rundę oraz Bodycount. Obecnie gra nie ma jeszcze tytułu, ale prawdopodobnie nazywać się będzie TC: SOF (Special Operations Forces? - dop. eXtreme).
Lista cech gry (i różnic w stosunku do CoD4):
- Brak HUDu
- Brak celownika
- Brak przybliżenia podczas celowania
- Brak doświadczenia, rang, dodatków, wszystko oparte wyłącznie na skillu i taktykach
- “Wyrzucanie” magazynka przy przeładowaniu
- Prędkość porównywalna do CQB (znacznie wolniejsza niż w CoD4)
- Brak premii, serii ofiar, granatników, wyrzutni rakiet itd. (wywalony cały syf)
- Ograniczone skakanie (o ile w ogóle)
- Cztery klasy na drużynę z unikalną bronią podstawową (zależną od zespołu):
- MP5/MiniU zi (perk broni: tłumik)
- G36C/AkS74U (perk broni: celownik red dot)
- 6.8SPC Rifle/AK-47 (perk broni: 4x ACOG)
- M1014/SPAS-12 (perk broni: amunicja z sabotem)
- Osiem rodzajów broni pobocznej (te same w obu drużynach)
- FN Five-seven
- USP.40
- 1911
- Glock 18
- Desert Eagle .50
- .460 S&W Revolver
- dwururka
- Mossberg 590A1
Perki podobne do CQB, 3 sloty na perki:
- Modyfikacja broni
- Stabilne celowanie
Nóż bojowy
Tryb lekki
- Ulepszona kamizelka
Tryb ninja ;)
Silniejsza amunicja
- Dodatkowa amunicja
- Granat odłamkowy
Co z tego wyjdzie? Zobaczymy. Na pewno decyzja o zmianie silnika na CoD4 oznacza dla części graczy koniec przygody z uniwersum TC - CoD4 dostępny jest tylko na platformy windowsowe. Dodatkowo przychodzi tu kwestia posiadania własnego egzemplarza gry (która kosztuje obecnie około 50zł).