Jak każdy zdołał zapewne zauważyć, projekt CQB dużego sukcesu nie osiągnął, a serwery od wielu tygodni obrastają pajęczyną. Wczoraj coroner po kilku miesiącach nieobecności postawił krzyżyk nad tym projektem i jakimkolwiek dalszym rozwojem obecnych czy innych gier na silniku ET (idtech3). Szalę goryczy przelało chyba zakończenie wsparcia Punkbustera dla ET. Tak o wszystkim pisze coroner:
Minęło już sporo czasu i, aby być z Wami szczerym rozwój CQB został wstrzymany już kawał czasu temu. Szczerze, to nie mogę znaleźć motywacji aby pracować na silniku idtech3. Minęło już 12 lat kiedy zaczęte zostały prace nad Q3TC. Myślę, że CQB jest niezłym demkiem technologicznym, pokazującym co można zrobić z tym silnikiem, ale bez zmiany modeli postaci i aktualizacji renderera grafiki nic więcej się nie da zrobić. Ostatecznie miałem mnóstwo zabawy pracując z nim w swoim wolnym czasie, także po wydaniu pierwszych wersji gier. Wygląda jednak na to, że nigdy nie ujrzymy stabilnej i kompatybilnej aktualizacji renderera silnika ET. Tym samym nie oczekujcie żadnych nowych wydań, o ile nie stwierdzę inaczej.
Coroner jednak nie byłby sobą, gdyby nie wziął się za jakiś kolejny projekt. Za nową platformę został wybrany silnik Call of Duty 4, który jak wiadomo opiera się o idtech3, tym samym przejście na nową platformę było łatwiejsze.
Tak więc na warsztacie wylądowała kolejna gra z uniwersum True Combat. Testowa wersja ma być dostępna do zagrania przed Świętami Bożego Narodzenia. Ma być podobna co CQB pod względem skali i rodzaju walk. Dostępne tryby to Demolition z jednym życiem i zamianą stron co rundę oraz Bodycount. Obecnie gra nie ma jeszcze tytułu, ale prawdopodobnie nazywać się będzie TC: SOF (Special Operations Forces? - dop. eXtreme).
Lista cech gry (i różnic w stosunku do CoD4):
- Brak HUDu
- Brak celownika
- Brak przybliżenia podczas celowania
- Brak doświadczenia, rang, dodatków, wszystko oparte wyłącznie na skillu i taktykach
- “Wyrzucanie” magazynka przy przeładowaniu
- Prędkość porównywalna do CQB (znacznie wolniejsza niż w CoD4)
- Brak premii, serii ofiar, granatników, wyrzutni rakiet itd. (wywalony cały syf)
- Ograniczone skakanie (o ile w ogóle)
- Cztery klasy na drużynę z unikalną bronią podstawową (zależną od zespołu):
- MP5/MiniU zi (perk broni: tłumik)
- G36C/AkS74U (perk broni: celownik red dot)
- 6.8SPC Rifle/AK-47 (perk broni: 4x ACOG)
- M1014/SPAS-12 (perk broni: amunicja z sabotem)
- Osiem rodzajów broni pobocznej (te same w obu drużynach)
- FN Five-seven
- USP.40
- 1911
- Glock 18
- Desert Eagle .50
- .460 S&W Revolver
- dwururka
- Mossberg 590A1
Perki podobne do CQB, 3 sloty na perki:
- Modyfikacja broni
- Stabilne celowanie
Nóż bojowy
Tryb lekki
- Ulepszona kamizelka
Tryb ninja ;)
Silniejsza amunicja
- Dodatkowa amunicja
- Granat odłamkowy
Co z tego wyjdzie? Zobaczymy. Na pewno decyzja o zmianie silnika na CoD4 oznacza dla części graczy koniec przygody z uniwersum TC - CoD4 dostępny jest tylko na platformy windowsowe. Dodatkowo przychodzi tu kwestia posiadania własnego egzemplarza gry (która kosztuje obecnie około 50zł).