Szykują się jakieś zmiany na stronach TrueCombat.us i - prawdopodobnie - TrueCombat.com. Jednak, jak to zwykle bywa, zdarzają się przecieki. :-)
Kilka godzin temu na stronie TrueCombat.us pojawił się splash informujący o przerwie w działaniu serwisu i informacją o powrocie na godzinę 2 PM czasu EST (20:00 czasu naszego), później też i TrueCombat.com zarządził przerwę do godziny 18:00 czasu GMT (czyli również 20:00 naszego).
Pierwszym co mi przyszło na myśl, to zdradzona przez Dianę informacja w którymś mailu do tc.pl, że planuje zmianę designu tc.us. Przed 17:00 moje informację się niejako potwierdziły - na chwilę zmienił się skin na forum truecombat.us. Zawierał on kilka linków do właściwego serwisu, który nie przeszedł jednak całkowitego redesignu, jedynie zmianę kolorystyki.
Zaktualizowano kilka materiałów dostępnych w serwisie. Nie będę się wdawał w szczegóły, poczekajmy do godziny 20:00. Tu i ówdzie udało się jednak znaleźć nowe screeny (z testów wersji RC1):
Znamy też wygląd nowych menusów gry, które wyglądają inaczej w zależności od wybranego minimodu (Objective, Bodycount i Capture The Flag):
Może się wydawać, że takie zmiany to “pewniak”, że dzisiaj pojawi się nowa wersja. Nie byłbym tego taki pewny. Na jednej z podstron (o historii rozwoju TrueCombat) informacja o 0.49 pojawia się przy “Summer/Fall 2006”. Summer kończy się we wrześniu, Fall 2006 można uznawać nawet za grudzień.
Dodam jeszcze, że żadnych zmian nie odnotowano na podstronie download - nadal te same linki do 0.46 i 0.48, więc szansa na dzisiejszą premierę jest nikła. Cóż, obym się mylił.
Teraz pozostaje poczekać do godziny 20:00.
Aktualizacja
Jak już pisałem wcześniej TrueCombat.us przeszło face-lifting (tu: przekolorowanie poprzedniego layoutu), zaś co do TrueCombat.com (lub, jak teraz, TrueCombatElite.net) to serwis został kompletnie przebudowany. Przy okazji na podstronach można oglądać mnóstwo obrazków z wersji .49. Nowa wersja się nie ukazała.
Na koniec jeszcze kilka wieści z truecombat.us. Pierwsze zdanie z nowego newsa krzyczy, że nowa wersja TCE nadchodzi! (Nadchodzi od 22 lutego 2005 roku, gwoli ścisłości.) Czym to jest spowodowane? Otóż devteam po długich namysłach doszedł do wniosku, że obecne stadium wersji .49 (zwane 0.488 Hardballer) jest już wystarczająco napakowane nowościami, że nie będą wprowadzać nic nowego, by udobruchać graczy wydaniem wreszcie tej wersji. Wow! Rychło w czas. RC3 ma zostać ukończone w tym tygodniu, wersja finalna zaś niedługo potem. Poniżej kilka nowych screenów:
źródło: TrueCombat.us
Założone przez kilku developerów TrueCombat: Elite blogi są, jak dotąd, często aktualizowane. Bruce pracuje nad nową mapą i przedstawił kilka screenów.
Coroner zaś informuje o ukończeniu oświetlenia na wszystkich sześciu mapach, które znajdą się w wersji .49.
źródło: Developer Blogs
Coroner zdradza kilka szczegółów nadchodzącej wersji .49 takich jak np. tryby gry czy kwestia botów oraz co zostało przesunięte na następną wersję.
Wersja RC3 jest aktualnie testowana przez devteam. Finalna paczka będzie ważyć około 460 MB. Nie będzie zawierała żadnych plików z poprzednich wersji z powodu kompletnie przebudowanych poprzednich map (Northport, Railhouse, Snow, Village - ze stawki wypadła mapa Hideout. Nie sądzę by wielu po niej płakało ;-)) oraz dwóch nowych (Delta i Stadtrand), zmiany systemu oświetlenia (tu np. HDR) czy poprawionej mechaniki broni.
TrueCombat: Elite będzie podzielone na trzy podgry: OBJ [DEM], ROBJ - [CTF] i BC. W przypadku objective autorzy map mogą tworzyć różne cele dla drużyn jak np. zajmowanie różnych punktów, eskortowanie, podkładanie bomb itp.
Wkrótce po wydaniu .49 ma ukazać się kolejny update zawierający nowe rodzaje broni, aktualizacje map oraz systemem pozwalający np. dodawać wyposażenie do broni. Plany na przyszłość (czyli prawdopodobnie wersja .50) to m.in. zwiększenie realizmu, większe zróżnicowanie drużyn (Specops bardziej jako jednostki specjalne, Terroryści z większym wyborem skinów), przebudowanie systemu voice chat.
Co do botów, które można było zobaczyć na screenach przy jednym z ostatnich newsów to sprawa wygląda w ten sposób, że używane były one jako narzędzie deweloperskie, do testowania gry. Oficjalna wersja nie będzie miała oficjalnego wsparcia obsługi botów, bowiem nie jest ona jeszcze ukończona i nie jest do końca pewne, jak będzie działać w trybie multi. Jedyną rzeczą, w której te boty są dobre to testowanie mechaniki gry. Akutalnie można je włączyć przez konsolę jedynie na mapie Northport i to wyłącznie na serwerach “nieoficjalnych”.
Jeszcze jedna kwestia w związku z dyskusją na oficjalnym forum. W nowe TC:E będzie można grać jedynie w formacie widescreen (16:9). W przypadku zwykłych monitorów używany będzie tryb letterbox (4:3) powodujący wyświetlanie czarnych pasków na górze i dole ekranu (jak to było widać na wielu screenach ostatnio). Wszystko to związane jest z czymś, co zostało nazwane “TrueVision”. W nim to FOV (Field Of View - Pole widzenia) szerokości pozostaje taki jaki był, zaś wysokości jest zmniejszony. Wszystko w celu zwiększenia realizmu.
Poniżej kilka screenów mapy Snow
źródło: TrueCombatElite.net
Być może jest jeszcze jakaś szansa na ukazanie się owej tajemniczej, niewidzianej przez nikogo normalnego wersji .49!
Jakkolwiek by to nie brzmiało i cokolwiek sobie myślicie o powyższym stwierdzeniu, to, według Coronera, .49 jest już blisko! Na swoim blogu napisał, że wczorajszego dnia, wraz z Tierem pracowali nad poprawianiem błędów w wersji na Maca. Finalny kod został wreszcie wrzucony na SVNa (repozytorium plików źródłowych, pozwalające na współdzielenie ich pomiędzy np. programistami) a wersja RC3 została przemianowana na “0.490 PUB”. Nie oznacza to jednak, że .49 (nazwa kodowa Hardballer) jest “gold” (co by oznaczało jej wypuszczenie), lecz jeśli gra nie będzie się wysypywać (co - podobno - nie zdarzyło się od miesiąca) i jeśli Coroner nie zepsuł czegoś innego swoimi poprawkami, to premiera jest tuż tuż!
O ile tylko kod jest stablilny… Czyżby Coroner pozostawiał sobie furtkę, pozwalającą się “wytłumaczyć” z ewentualnego opóźnienia? ;-) To już pozostawiam Wam do przemyślenia.
źródło: TrueCombatElite.net
GrooveSix Studios oraz Team Terminator ogłosili datę premiery nowej wersji TrueCombat: Elite!
Piątek, 29 września 2006 roku
Dokładnie za 7 dni ma ukazać się najnowsza, długo wyczekiwana wersja .49! Do czasu wydania, będą publikowane screeny i opisy nowych i przeprojektowanych map najnowszego wydania.
Devteam zaprasza w dniu premiery chętnych na kanał irc #TC:Elite @ Quakenet.org na godzinę 18:00 czasu GMT (czyli 20:00 czasu naszego), krótko potem pliki będą dostępne na oficjalnej stronie www.
Zobacz TrueCombat: Elite Teaser
Kilka klatek z trailera (Źródło):
źródło: TrueCombatElite.net
Tak, okazało się to prawdą. Wersja 0.49 wyszła na światło dzienne. Lista dostępnych mirrorów do plików jest całkiem spora, transfery dobre, nic tylko ściągać! :-)
- Texture Tone Mapping
- Oświetlenie HDR
- Realistyczna skala
- Wysokiej jakości dźwięki (44khz)
- TrueVision - tryby obrazu: Letterbox i Widescreen
- Free climb
- Reinforced OBJ czyli Capture The Flag
- Poprawki błędów
Pobierz TrueCombat: Elite 0.49
Do TC:E wymagane jest posiadanie gry Enemy-Territory oraz patcha 2.60 - do pobrania stąd.
Jeśli posiadasz zainstalowaną poprzednią wersję TC:E 0.48, to usuń katalog tcetest albo zmień jego nazwę!
Wysokich transferów i miłego grania! :-)
TrueCombat.pl we współpracy z klanem UnKnown Fighters powraca z polskim serwerem TrueCombat: Elite. Gamemode: Capture The Flag.
193.219.28.143:27960
Wszyscy wiedzą, że wersji 0490 daleko od ideału. Dalsze błędy i widescreen to główny powód narzekań. Ale to ma się zmienić.
Na blogu Coroner pisze, że prześledzono w devteamie opinie społeczności. Błąd z flagą w trybie Capture The Flag został już naprawiony, a aktualizacja ta, wraz z innymi poprawkami najważniejszych błędów, zawierać się będzie w łatce 0490b, która zostanie wydana tak szybko jak to możliwe. Dalej, Coroner uważa, że decyzja o wprowadzeniu “jedynego słusznego” widescreenu oraz dodania trybu Capture The Flag mogła nie być trafna.
Trwają dyskusje nad daniem graczom możliwości swobodnego wyboru ustawienia ekranu: 4:3, 16:10 lub 16:9. Poza głównym trybem - 16:9 (TrueVision) - możliwe będzie zwiększenie widoczności w górę i w dół z zachowaniem stałego FOV(Field Of View) - 90º. Dodatkowo, używający 16:9 i 16:10 dostaną możliwość zwiększenia FOV, dzięki czemu wszyscy gracze będą mieć identyczne lub przynajmniej porównywalne pole widzenia.
Co do trybu Capture The Flag, to wg. Coronera, został wydany za wcześnie - nieukończony, zabugowany. Wkrótce minimody TC:E zostaną jednak ukończone. Poszczególne tryby zostaną od siebie oddzielone w większym niż dotychczas stopniu. Mapy zostaną bardziej dostosowane do wymogów danego trybu. Znaczy to, że nie wszystkie będą dostępne dla każdego z trybów oraz, że w obrębie trybów mapy będą się od siebie różnić.
Co z tego wyjdzie - zobaczymy.
źródło: Developer Blogs
Jakiś czas temu Bruce na swoim blogu zaprezenował pierwsze screeny z nowej mapy, nad którą pracuje. Czas na kilka nowych fotek.
W porównaniu do poprzenich zrzutów mapa zyskała znacznie więcej szczegółów oraz kolorów - na forum ktoś zarzucił, że jest zbyt szaro.
źródło: Developer Blogs
Poza poprawianiem błędów deweloperzy pracują także nad nowościami do następnej wersji. Bruce na blogu przedstawił kilka renderów nowej broni - karabinu G3.
źródło: Developer Blogs
Coroner na blogu pisze, że wydanie wersji 049 było swego rodzaju lekcją dla całego zespołu. Wypuszczenie gry z kilkoma dużymi zmianami, które w zasadzie nie były spotykane w innych produkcjach wiele ich nauczyło.
Jak było wspomniane we wcześniejszym newsie w nowym patchu przywrócony ma być normalny format wyświetlanego obrazu - standardowy 4:3 (żegnaj letterbox) z zablokowanym poziomym FOV (Field Of View) na 90º (tak jak to było w 0.48). Oprócz tego 16:9 i 16:10, gdzie FOV ustalony jest na 104º (tak jak w Half-Life 2). Do tego będą trzy stopnie ustawień pozycji broni na ekranie.
Kolejnym aspektem, na który zwróciło uwagę TT/G6 to mechanika gry. Wiele osób wspominało o zmianach w rozrzucie i sile poszeczególnych broni, a jednak wg. Coronera, zmianom uległy jedynie karabiny snajperskie (zmniejszenie siły i rozrzutu, większa szybkostrzelność). Teraz po intensywnych rozmowach wewnątrz devteamu zadecydowano o zwiększeniu różnic pomiędzy klasami broni. I tak, w przypadku pistoletów maszynowych będą to: mniejsza siła ognia, większa skuteczność na krótsze dystanse, mniejsze “kołysanie się” podczas celowania w ruchu i bezruchu, szybsza zmiana na pistolet itd.; oraz znacznie wolniejsze działanie dla większysch rodzajów broni połączone z większą siłą ognia i zdolnością penetracji. Model obrażeń w TCE zakłada, że wszyscy gracze noszą kamizelki kuloodporne. Zadanie polega na znalezieniu kompromisu między realistycznym zachowaniem broni a wymaganiami rozgrywki.
Patch z powyższymi zmianami oraz poprawkami wielu błędów ma ukazać się w najbliższych tygodniach.
źródło: Developer Blogs