Wszyscy wiedzą, że wersji 0490 daleko od ideału. Dalsze błędy i widescreen to główny powód narzekań. Ale to ma się zmienić.
Na blogu Coroner pisze, że prześledzono w devteamie opinie społeczności. Błąd z flagą w trybie Capture The Flag został już naprawiony, a aktualizacja ta, wraz z innymi poprawkami najważniejszych błędów, zawierać się będzie w łatce 0490b, która zostanie wydana tak szybko jak to możliwe. Dalej, Coroner uważa, że decyzja o wprowadzeniu “jedynego słusznego” widescreenu oraz dodania trybu Capture The Flag mogła nie być trafna.
Trwają dyskusje nad daniem graczom możliwości swobodnego wyboru ustawienia ekranu: 4:3, 16:10 lub 16:9. Poza głównym trybem - 16:9 (TrueVision) - możliwe będzie zwiększenie widoczności w górę i w dół z zachowaniem stałego FOV(Field Of View) - 90º. Dodatkowo, używający 16:9 i 16:10 dostaną możliwość zwiększenia FOV, dzięki czemu wszyscy gracze będą mieć identyczne lub przynajmniej porównywalne pole widzenia.
Co do trybu Capture The Flag, to wg. Coronera, został wydany za wcześnie - nieukończony, zabugowany. Wkrótce minimody TC:E zostaną jednak ukończone. Poszczególne tryby zostaną od siebie oddzielone w większym niż dotychczas stopniu. Mapy zostaną bardziej dostosowane do wymogów danego trybu. Znaczy to, że nie wszystkie będą dostępne dla każdego z trybów oraz, że w obrębie trybów mapy będą się od siebie różnić.
Co z tego wyjdzie - zobaczymy.
źródło: Developer Blogs
Jakiś czas temu Bruce na swoim blogu zaprezenował pierwsze screeny z nowej mapy, nad którą pracuje. Czas na kilka nowych fotek.
W porównaniu do poprzenich zrzutów mapa zyskała znacznie więcej szczegółów oraz kolorów - na forum ktoś zarzucił, że jest zbyt szaro.
źródło: Developer Blogs
Poza poprawianiem błędów deweloperzy pracują także nad nowościami do następnej wersji. Bruce na blogu przedstawił kilka renderów nowej broni - karabinu G3.
źródło: Developer Blogs
Coroner na blogu pisze, że wydanie wersji 049 było swego rodzaju lekcją dla całego zespołu. Wypuszczenie gry z kilkoma dużymi zmianami, które w zasadzie nie były spotykane w innych produkcjach wiele ich nauczyło.
Jak było wspomniane we wcześniejszym newsie w nowym patchu przywrócony ma być normalny format wyświetlanego obrazu - standardowy 4:3 (żegnaj letterbox) z zablokowanym poziomym FOV (Field Of View) na 90º (tak jak to było w 0.48). Oprócz tego 16:9 i 16:10, gdzie FOV ustalony jest na 104º (tak jak w Half-Life 2). Do tego będą trzy stopnie ustawień pozycji broni na ekranie.
Kolejnym aspektem, na który zwróciło uwagę TT/G6 to mechanika gry. Wiele osób wspominało o zmianach w rozrzucie i sile poszeczególnych broni, a jednak wg. Coronera, zmianom uległy jedynie karabiny snajperskie (zmniejszenie siły i rozrzutu, większa szybkostrzelność). Teraz po intensywnych rozmowach wewnątrz devteamu zadecydowano o zwiększeniu różnic pomiędzy klasami broni. I tak, w przypadku pistoletów maszynowych będą to: mniejsza siła ognia, większa skuteczność na krótsze dystanse, mniejsze “kołysanie się” podczas celowania w ruchu i bezruchu, szybsza zmiana na pistolet itd.; oraz znacznie wolniejsze działanie dla większysch rodzajów broni połączone z większą siłą ognia i zdolnością penetracji. Model obrażeń w TCE zakłada, że wszyscy gracze noszą kamizelki kuloodporne. Zadanie polega na znalezieniu kompromisu między realistycznym zachowaniem broni a wymaganiami rozgrywki.
Patch z powyższymi zmianami oraz poprawkami wielu błędów ma ukazać się w najbliższych tygodniach.
źródło: Developer Blogs