Ogłoszone zostały już grupy w I sezonie rozgrywek ligowych na Warleagues.com. Pierwotnie składy miały być zaprezentowane ponad tydzień temu, postanowiono jednak przedłużyć okres zapisów, by było więcej klanów. Jednak w przeciwieństwie do grudniowego turnieju zorganizowanego przez ESL, do WL dostały się tylko 2 polskie klany: codeRED oraz United Ducks.
- United Ducks
- ||AtF|| Dot One
- ne2peer
- FORCE
- newGeneration
- imPerial
- Quick Arrows
- codeRED
- dt
- URA
- Suspicious Ones
- Legendary Smurfs
- Special elite Forces - Delta
- Nomack Knights
- Team Gonzo
- Special Elite Forces - Echo
- ImpreZ
- HeroS
Lista map na sezon I została rodzielona na cztery tygodnie:
Tydzień | Mapy |
---|---|
1. tydzień - 11-17 Czerwca | Northport / Delta |
2. tydzień - 18-24 Czerwca | Railhouse / Snow |
3. tydzień - 25-1 Czerwca/Lipca | Stadtrand / Village |
4. tydzień - 2-8 Lipca | Northport / Village |
źródło: Warleagues.com
Bruce od dłuższego czasu na potrzeby 0.491 pracuje nad nowymi modelami broni w TC:E. Przy okazji prezentacji mapy Desert Raid mieliśmy okazję zobaczyć przemodelowany MP5, teraz na blogu prezentuje kilka screenshotów nowego M4. Poza nim gotowe są też M16 i wersja M4 SOPMOD oraz SPR, ale nieoteksturowane.
Wersja SOPMOD ma nowy celownik kolimatorowy M68, natomiast SPR został wyposażony w lunetę Leupold Mark 4 2.5-8x36mm MR/T M2 z podświeloną siatką celowniczą.
źródło: Developer Blogs
Ostatnio pisaliśmy o reaktywowanej drabince 5on5 Obj na Warleagues.com, w planach jest (była?) też drabinka 6on6 CTF. Wszystko to jednak zorganizowane w ramach rozgrywek Enemy Territory, a teraz przychodzi donieść o założeniu odrębnej sekcji poświęconej rozgrywkom w TrueCombat: Elite. Można przypuszczać, że tam zostaną przeniesione te drabinki. Nie to jednak najważniejsze, bowiem WL organizuję również ligę.
Do rejestracji klanu w lidze wymaga się 5 graczy i podania swojego PB guid. Zapisy otwarte są do 3 czerwca, czasu jest więc niedużo. Tego dnia ogłoszone zostaną grupy oraz lista map.
Po zakończeniu sezonu wiosennego, rozegrany zostanie Puchar Zwycięzców. W lecie zorganizowany będzie Puchar Letni oraz “Admins vs Community games” (cokolwiek by to znaczyło). Sezon jesienny rozpocznie się w sierpniu (data ma być jeszcze konkretnie ustalona), po którym zostanie rozegrany kolejny Puchar Zwycięzców, a na koniec - Puchar Zimowy.
W rozgrywkach w Pucharach Zwycięzców brać będą udział najlepsze klany z każdej grupy. Ilość drużyn przechodzących do Pucharu zależeć będzie od ilość grup i zapisanych zespołów. Więcej szczegółów o grupach ma się pojawić w najbliższym czasie.
Nagrodą dla zwycięskiego klanu ma być skonfigurowany przez WL serwer TrueCombat: Elite od firmy deluxegaming.net na okres 6 miesięcy.
Jak widać, różni się to dość znacznie od pucharu rozgrywanego niedawno na ESL - tu admini zakładają organizację kolejnych sezonów i pucharów na okres całego roku, nagroda też bardziej konkretna. ;-) Co z tego wyjdzie? Zobaczymy. I - naturalnie - zapraszamy do rejestracji polskie klany!
źródło: csMKJP, WarLeagues.com
Za czasów wersji 0.48 drabinka na WarLeagues.com była bardzo popularna. Prym wiodły tam takie klany jak PzGren czy UnKnown Fighters. Później jednak meczy rozgrywano coraz mniej i drabinka padła. Możliwe jednak, że dojdzie do jej reaktywacji.
Wg. słów headadmina godfraggera: “if there are enough clans participating, we will open it :)” drabinka zostanie otwarta, jeśli tylko będzie wystarczająca ilość zapisanych klanów.
Z początkiem marca uruchomiona została drabinka na ESL która zyskała już sobie całkiem sporą popularność wśród klanów. Jestem ciekaw, czy WL.com odzyska znaczące miejsce na scenie i zdobędzie wystarczającą ilość klanów by rozgrywki były ciekawe. Życzę jak najlepiej. ;-)
źródło: csMKJP, WarLeagues.com
W oficjalnym newsie potwierdzenie znalazły informacje jakie podaliśmy w poprzednim newsie. Poza wspomnianymi tam nowościami, dane nam będzie jednak ujrzeć aż dwie mapy, dodatkowo usprawnienia pojawić się mają w obsłudze broni i celowaniu. “Stay tuned, the update is not far away” mówi na końcu newsa Bruce. Bardziej szczegółowych (technicznie) informacji dostarcza zaś Coroner we wpisie na blogu.
W poprzednim z wpisów na blogu Coroner opisywał prace z darmowymi silnikami opartymi o udostępniony na licencji GNU GPL silnik Quake 3 Arena. Owe prace zakończył z czymś na kształt prototypu, z którego, z czasem, może powstanie coś większego (stand-alone TCE?).
Cor wrócił jednak do TCE na silniku WET, po tym jak Liquid zaprezentował mapę Desert Raid. Cóż takiego zainteresowało naszego kodera w tej mapie? Wielkość (kompleksy? ;-)) i otwartość, które po raz pierwszy (w tych oficjalnych mapach), wysunęły snajperów na główne miejsce podczas rozgrywki (kto grał, ten na pewno spotkał ich sporo na tej mapie, albo nawet sam był jednym z nich). W związku z tym Coroner opracował system nazwany UWMM czyli unified weapon mechanics model (ujednolicowny model mechaniki/zachowania broni), który to ma zredukować do minimum “ustawianie” parametrów broni przez grę i wprowadzić realistyczne jej zachowanie się oparte na ujednoliconej fizyce. Aktualna wersja 0.490 zmierzała w tym kierunku, w 0.491 będzie (jest?) to ukończone.
Dla graczy oznaczać to będzie, że pociski o określonym kalibrze zachowywać się będą dokładnie tak samo niezależnie od tego, czy wystrzeliwane są ze snajperskiego karabinu z lunetą czy z karabinu maszynowego z muszką i szczerbinką. By dopełnić całości, kod celowania wektorowego [vector aiming] (niezależna oś ekranu i lufy broni) i symulacja balistyki pocisków (spadek pocisków po przebyciu większej odległości) również zostały ukończone. Ponadto zaimplementowany został system rykoszetów.
To jeszcze nie wszystko. Teraz postawa (stojąca, kucająca, leżąca), poruszanie się i zmęczenie (stamina) wpływać będzie na stabilność broni i powodować będzie kołysanie celowników (mechanicznych, optycznych). Zachowanie celowników kolimatorowych również zostało zmienione, tak by zachowywały się tak jak prawdziwe. By strzał był celniejszy, przyrządy celownicze mogą być precyzyjniej ustawiane (?), a kołysanie się - zredukowane przez nowy system kontroli oddechu podczas celowania.
UWMM spowodował zmianę zachowania się rozrzutu niektórych rodzajów broni, zależnego teraz od kalibru pocisku i masy całej broni. To spowoduje, że każda broń będzie teraz bardziej indywidualna i.. prawdziwa.
Wszystko ma być tak realistyczne, że od teraz bronie w innych grach będą dla nas wyglądać jak zabawki przyklejone do głowy. :-)
Wpis na blogu Coroner kończy słowami: “Stay tuned for the upcoming release of TrueCombat:Elite 0.491. More true than ever.” Bardziej rzeczywiste niż kiedykolwiek wcześniej. Ja zakończę słowami “We will see”. :-)
źródło: TrueCombatElite.net
Kto myślał, że TC:E (znowu) jest martwe, niech nie pozostaje dłużej w błędzie. Idąc za TrueCombat.de oraz oficjalnym forum TrueCombatElite.net należałoby bowiem donieść, że prace nad nową aktualizacją - 0.491 - są w toku i zbliżają się ku końcowi. No, przynajmniej takie chodzą słuchy.
Oczywiście my, starzy wyjadacze, wiemy, że “wkrótce” u TT/G6 znaczy tyle co takie “dziś po południu, no wieczorem, ewentualnie jutro rano, tak gdzieś koło południa, najpóźniej do wieczora. (Ale i tak wyjdzie, że pojutrze. Późnym wieczorem.)”. No ale jednak w tym temacie Bruce zaklina się, że “akutalnie testują i składają 0.491 do kupy”, a paczka będzie zawierać “wiele nowego stuffu”. Jakiż to ten nowy stuff ma być?
- Odnowione modele (i skiny) broni i graczy (Liquid w temacie wspomina, że skinuje swojego AKS-74U [bez skojarzeń])
- Nowe rodzaje broni (jak choćby pistolet Glock 17)
- Nowa mapa: obj_ståhlberg
- Poprawione mapy (np. Delta)
- Poprawki wielu błędów
Pożyjemy - zobaczymy.
źródło: TrueCombat.de
Już dzisiaj, 4 miesiące po pierwszych meczach fazy grupowej, o godzinie 22:00 po puchar rozgrywek na ESL zagrają klany Terro Time Tribe oraz Mave Team A! Starcie na pewno będzie bardzo zacięte, życzymy Polakom zwycięstwa i zdobycia pucharu.
Finał
Niestety, Terro Time Tribe nieznacznie, ale przegrało z Mave Team A, tym samym lądując na 2 miejscu ogólnej klasyfikacji:
- 1 miejsce: Mave Team A
- 2 miejsce: Terro Time Tribe
- 3 miejsce: codeRed
Ale też nie ma co bardzo płakać, dwa miejsca polskich zespołów na “podium” to duży sukces, dlatego gratulacje!
Wczoraj wieczorem odbył się mecz o trzecie miejsce w rozgrywkach pucharowych na ESL. Polacy z codeRed pokonali naszych południowych sąsiadów z Quick Arrows przy stanie punktowym 16:4 i tym samym zajmują trzecie miejsce! O pucharową lokatę jak wiadomo walczyć też będą gracze z T3, więc można powiedzieć, że polska scena odniosła duży sukces w tych rozgrywkach.
Mały finał
Dokładnie rok temu pisałem o właśnie nastałej wiośnie, po której jednak nie było widać, że nadeszła, gdy popatrzyło się przez okno. Dzisiejszy Pierwszy Dzień Wiosny również nas nie rozpieszcza i pomimo nadzwyczaj łagodnej zimy dzisiaj spadł gdzieniegdzie śnieg, a za oknem zimno i mokro. A nasz serwis dzisiał właśnie zakończył pierwszy rok działalności.
Dlatego w imieniu swoim składam sobie i Wam serdeczne życzenia. :-) Nowych wersji TC:E, niskich pingów, wielu fragów, szybkich komputerów i radości z grania! Oby do następnego..!
Za trzy dni rozegrany zostanie turniej jeden na jednego organizowany przez Chinę z T3 oraz Strike’a z C7. Całość ma zostać rozegrana w ciągu jednego wieczora na mapie Northport. Szczegóły i zasady w dalszej części newsa.
Turniej 1 vs 1 rozegrany zostanie dnia 24.03.2007 o godzinie 20:00.
- Turniej zostanie rozegrany tylko na mapie northport.
- Każda osoba zagra po dwie rundy jako Specops i Terro. Jeżeli te 4 rundy nie wyłonią zwycięzcy, walka toczyć się będzie dalej po jednej rundzie w każdym teamie, aż do uzyskania zwycięskiego wyniku.
- Czas rundy wynosi 3 minuty, co pozwoli przyspieszyć cały turniej.
- Bugi gry, takie jak np. zabicie przez schody, powodują przyznanie punktu przeciwnikowi. Nie będzie powtarzania rund.
Aby wziąć udział w turnieju należy być podanego dnia na serwerze TeamSpeak. Adres: tce.scene.pl:8777. Zapisy odbędą się tuż przed turniejem, około godziny 19:40.
Jeżeli masz jakieś pytania to skontaktuj się z:
- GG: 4270708
- E-mail: [email protected]
- GG: 1605124
- E-mail: [email protected]