W oficjalnym newsie potwierdzenie znalazły informacje jakie podaliśmy w poprzednim newsie. Poza wspomnianymi tam nowościami, dane nam będzie jednak ujrzeć aż dwie mapy, dodatkowo usprawnienia pojawić się mają w obsłudze broni i celowaniu. “Stay tuned, the update is not far away” mówi na końcu newsa Bruce. Bardziej szczegółowych (technicznie) informacji dostarcza zaś Coroner we wpisie na blogu.
W poprzednim z wpisów na blogu Coroner opisywał prace z darmowymi silnikami opartymi o udostępniony na licencji GNU GPL silnik Quake 3 Arena. Owe prace zakończył z czymś na kształt prototypu, z którego, z czasem, może powstanie coś większego (stand-alone TCE?).
Cor wrócił jednak do TCE na silniku WET, po tym jak Liquid zaprezentował mapę Desert Raid. Cóż takiego zainteresowało naszego kodera w tej mapie? Wielkość (kompleksy? ;-)) i otwartość, które po raz pierwszy (w tych oficjalnych mapach), wysunęły snajperów na główne miejsce podczas rozgrywki (kto grał, ten na pewno spotkał ich sporo na tej mapie, albo nawet sam był jednym z nich). W związku z tym Coroner opracował system nazwany UWMM czyli unified weapon mechanics model (ujednolicowny model mechaniki/zachowania broni), który to ma zredukować do minimum “ustawianie” parametrów broni przez grę i wprowadzić realistyczne jej zachowanie się oparte na ujednoliconej fizyce. Aktualna wersja 0.490 zmierzała w tym kierunku, w 0.491 będzie (jest?) to ukończone.
Dla graczy oznaczać to będzie, że pociski o określonym kalibrze zachowywać się będą dokładnie tak samo niezależnie od tego, czy wystrzeliwane są ze snajperskiego karabinu z lunetą czy z karabinu maszynowego z muszką i szczerbinką. By dopełnić całości, kod celowania wektorowego [vector aiming] (niezależna oś ekranu i lufy broni) i symulacja balistyki pocisków (spadek pocisków po przebyciu większej odległości) również zostały ukończone. Ponadto zaimplementowany został system rykoszetów.
To jeszcze nie wszystko. Teraz postawa (stojąca, kucająca, leżąca), poruszanie się i zmęczenie (stamina) wpływać będzie na stabilność broni i powodować będzie kołysanie celowników (mechanicznych, optycznych). Zachowanie celowników kolimatorowych również zostało zmienione, tak by zachowywały się tak jak prawdziwe. By strzał był celniejszy, przyrządy celownicze mogą być precyzyjniej ustawiane (?), a kołysanie się - zredukowane przez nowy system kontroli oddechu podczas celowania.
UWMM spowodował zmianę zachowania się rozrzutu niektórych rodzajów broni, zależnego teraz od kalibru pocisku i masy całej broni. To spowoduje, że każda broń będzie teraz bardziej indywidualna i.. prawdziwa.
Wszystko ma być tak realistyczne, że od teraz bronie w innych grach będą dla nas wyglądać jak zabawki przyklejone do głowy. :-)
Wpis na blogu Coroner kończy słowami: “Stay tuned for the upcoming release of TrueCombat:Elite 0.491. More true than ever.” Bardziej rzeczywiste niż kiedykolwiek wcześniej. Ja zakończę słowami “We will see”. :-)
PS. love <3 dla Coronera za jasne i klarowne opisy. ;-)
źródło: TrueCombatElite.net
Ja czekam na patcha, bo może to będzie powiew świeżego powietrza.
> Odpowiedź na post (07r Kwie 18, 06:44) dodany przez eliot
> csMKJP: skoro nic Ci się nie podoba to czemu nadal grasz w tę grę? Innych> gier są setki.
Gram tylko na meczach a publiki sobie na razie odpuściłem. Chciałem teraz sobie zagrać przed robota i nic z tego gra mało ludzi jeden europejski serwer 8 osób. Gram w to "gówno" bo mam nadzieje że będzie jak dawniej wyglądać jak moja ukochana wersja 048.
------ Dodano: 18.04.2007, 10:12:37 ------
Jeszcze jest kilka serwerów 048 wiec mogę sobie pobiegać :) i postrzelać. Granaty coś słabo latają w 049 za bardzo trzeba jakąś średnia zrobić.
Ukryto 16 starszych komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze