Coroner wraz z TeamTerminator pracuje już nad kolejną aktualizacją (0.491) do TC:E, natomiast patch 0.490b do obecnej wersji jest w większym stopniu gotowy.
Świeża kompilacja pod Linuksa i Windowsa zostanie wypuszczona do wewnętrznych końcowych testów dzisiaj, a na publikację pobno nie będziemy długo czekać. Nadchodzący patch jest pierwszym w obiecywanej po wydaniu 0.490 polityce “małych kroków”. Zamiast długiego czekania na nową wersję z nowymi “ficzerami”, ta aktualizacja ma zawierać usprawnienia i poprawki błędów.
Najważniejsze zmiany:
- Pełna swoboda wyboru pomiędzy trybami obrazu: 16:9, 16:10 i 4:3 (koniec z wymuszonym letterbox)
- Usprawnienie klas i zwiększenie różnic pomiędzy rodzajami broni
- Usprawnienie statystyk w logach serwera i tablicy punktowej
Do patcha wprowadzono także “swobodne celowanie” (free aim), które umożliwi poruszanie przyrządami celowniczymi na broni niezależnie od osi ekranu (w centralnej części). Ma być to część implementowanego systemu celowania taktycznego (tactical aiming system), które ma być wprowadzone w przyszłych wersjach TC:E. Na oficjalnym forum Coroner pisze też o planach wprowadzenia częściowej przezroczystości celownika, symulującej patrzenie z obu oczu i skupienie wzroku na muszce.
Poza kończeniem kodu patcha 0.490b, Coroner pracował też nad kilkoma nowościami, które nie będą jego (patcha, nie Coronera) częścią, lecz kolejnych wydań. Jedną z nich jest system celowania kierunkowego (vector aim system), który, razem ze “swobodnym celowaniem”, będzie umożliwiał właściwe ustawnienie przednich i tylnich przyrządów celowniczych “na celu” oraz stabilizację broni przez kontrolę oddechu. Dodatkowo opracowany został nowy system balistyczny, który wylicza opadanie pocisku. Choć ze względu na dość małe odległości na mapach (rzadko przekraczające 50 metrów) spadek ten jest niewielki i dotyczy jedynie poddźwiękowych pocisków.
źródło: Developer Blogs
Interesuje mnie jeszcze system balistyczny, może na mapach nie ma większych odległości niż 50 metrów. Ale jest różnica czy dostaniesz z odległości 1m a 50m. Wspomnieli tylko o paraboli pocisku a co z rykoszetem, penetracja itd.. pocisku.
We wcześniejszej wersji blogu wspominali coś o kamizelkach kulo odpornych. Więc będzie dobrze jak nie będzie ich na twarzy graczy w TCE.
> Odpowiedź na post (06r Lis 8, 06:08) dodany przez csMKJP
> Skupienie wzroku na muszce: Foto2Ja bym bardziej obstawiał nie za nieostrością obrazu na bokach, lecz na rozmyciu sczerbinki, na modłę tego z Battlefielda 2 choćby. Zresztą, to by się zgadzało ze słowami coronera o symulowaniu patrzenia oczyma na broń podczas celowania (tu: "przez" szczerbinkę) - coś jak to.
------ Dodano: 08.11.2006, 14:23:43 ------
> Interesuje mnie jeszcze system balistyczny, może na mapach nie ma większych
> odległości niż 50 metrów. Ale jest różnica czy dostaniesz z odległości
> 1m a 50m. Wspomnieli tylko o paraboli pocisku a co z rykoszetem, penetracja
> itd.. pocisku.
Trochę informacji udziela na forum tce.net Coroner
?
przeciez to nie jest tce bystrzaku
Ukryto 5 starszych komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze