Minął miesiąc od ostatniego newsa o CQB i jeśli ktoś wieści o nowej grze Coronera czerpie z TrueCombat.pl niech nie myśli, że Coroner umilkł od tamtego czasu. Cały czas jest aktywny na forum truecombatelite.com, czas więc znowu podsumować co tam ciekawego napisał.
Zmiany w grze
Dużo tego nie było, dokładniej to coroner zajął się grawitacją i skakaniem, które było bardzo nierealistyczne. Poprzednio o ile długość skoku była OK, to w górę było sporo za wysoko. Coroner poprawił to. Ponad obiektami jak skrzynki i niższymi można jednak nadal przeskakiwać/wskakiwać dzięki ulepszonemu systemowi wspinania się.
Cor popracował też nad lunetami, które teraz są już faktycznie obiektami 3D (a nie obrazkiem nałożonym na kanciastą lunetę), całość współpracuje z freelookiem, freeaimem, całą nową mechaniką broni, dopasowywaniem wzroku, FOV-em i animacją przykładania/odkładania lunety do oka. Ma pojawić się filmik, który sprawi, że spadną nam majtki.
Udało się też pierwszy raz skompilować CQB pod linuksa, a stary przyjaciel corona, Tier, przyjrzał się znowu kompilacjom pod Maca.
g_realism
a.k.a. tryb hardcore
Pojawiły się głosy, iż CQB będzie za bardzo arcade’owe (o ile można to tak nazwać) - co może i dobre dla przyciągnięcia większej ilości graczy, ale do rozgrywek turniejowych, czy dla bardziej hardkorowych graczy przydałby się tryb zmieniający kilka ustawień na bardziej realistyczne.
Coroner był całkiem za tym pomysłem i włączył się w dyskusję, co można by zmienić w rozgrywce dla trybu hardcore. Z wartych wymienienia:
- Skoki tylko w sprincie, tak to jedynie wspinaczka,
- Brak HUD-u, celownika, radaru, informacji o killach,
- Zmiany postawy i wychylanie się (o dowolny kąt) wpływające na staminę,
- Jeszcze bardziej realistyczne prędkości zmian postawy i poruszania się.
Całość będzie oczywiście poddana testom, coroner chce wysłuchać opinii graczy.
Uwolnienie źródeł ET
id Software udostępniło źródła ET na wolnej licencji GPL. Nie oznacza to jednak przełomu w CQB czy zrobienia tej gry jako produkcji stand-alone. Coroner podaje kilka powodów.
Licencja GPL wymaga, aby wszystkie dzieła pochodne były również udostępniane na licencji GPL. Trzeba by osobno wydać silnik (jak ioquake3), gra musiała by jednak pozostać zamknięta, by nie dać pola do popisu hakerom.
PunkBuster jest oprogramowaniem zamkniętym, a tym samym nie ma go w udostępnionym kodzie. Powstanie gry na uwolnionym silniku wymagałoby stworzenia bądź integracji jakiegoś innego systemu. A PB, mimo swoich wad, jest chyba jednak najlepszy. 1 2
Uwolnienie ET miało by znaczenie dla CQB, jeżeli byłby to nadal projekt Coronera do rozgrywek LAN-owych. A że nie będzie tak, to pojawia się się znowu problem cheatów. Wgląd w kod źródłowy na pewno jeszcze bardziej pomoże opracowywać lepsze cheaty, Coroner przewiduje też zakończenie wsparcia PB dla ET. Dlatego trzeba będzie - tak czy siak - pomyśleć nad jakimś systemem, który w przyszłości zastąpi PB.
-
BTW. Jakiś czas temu widziałem projekt systemu anti-cheat tworzony przez jakiegoś byłego hax0ra, który (w oparciu o jego doświadczenie) - ponoć - miał/ma być odporny na różne ataki. Ktoś może to kojarzy?↩ -
A co ze SLAC-AntiCheat? ↩
Całkiem zabawny jest moim zdaniem komentarz dotyczący większej ilości cheatów.. nie dość, że jest to bzdura totalna co już nie raz udowadniano (ehem.. linux), to równocześnie uwolnienie ET stanowi większe zagrożenie właśnie dla zamkniętej binarki, bo "haksorzy" i tak będą mieli wgląd w kod źródłowy gry, a Coro, wykorzystujący zamkniętego bloba nie będzie mógł tych dziur tak łatwo załatać :D
Mam nadzieję, że takie projekty jak port ET na silnik Xreal narobią wystarczająco dużo szumu, żeby jednak udało się go przekonać do uwolnienia gry (jeśli nie od razu, to w najbliższej przyszłości).
Mam nadzieję, że takie projekty jak port ET na silnik Xreal narobią wystarczająco dużo szumuO ja ********!!! Jeżeli tak miało by wyglądać TC to chyba bym od kompa w ogóle nie odchodził.
Ps. Wersja bez hud-a, chyba aż tak hardcorowy to nie jestem...... :)
Komentarz zmieniany 1 raz. Ostatnio (10r Sier 21, 23:11) przez Grzesiekk
Nissarin napisał w poście:A ja nie schodził bym z drzewa z moim SIG SAUER'EM na tej obrastającej drzewkami mapce :D ;)
Mam nadzieję, że takie projekty jak port ET na silnik Xreal narobią wystarczająco dużo szumu
O ja ********!!! Jeżeli tak miało by wyglądać TC to chyba bym od kompa w ogóle nie odchodził.
Ps. Wersja bez hud-a, chyba aż tak hardcorowy to nie jestem...... :)
Raj normalnie :P
Szkoda, że sporo ambitnych projektów upada lub rozwijanych jest w ślimaczym tempie tylko dlatego, że mało osób zainteresowanych jest ich rozwojem. Mam nadzieję, że autorowi powyższego nie zabraknie chęci, bo gra zapowiada się ciekawie :P
simons - 21.08.2010, 14:01:09