Od czasu wakacyjnych testów nowych dźwięków broni od Airona pozbawieni byliśmy jakichkolwiek wieści na temat prac nad nową “whenitsdone” wersją TrueCombat: Elite, a jawiącej się numerkiem 0.50 (a nie 0.491). Od jakiegoś czasu jednak na forum tce.net dostępny jest changelog zmian poczynionych w owej wersji. Ponadto Blant przeprowadził wywiad z LordOfKaosem, z którego dowiedzieć można się o kilku ciekawych rzeczach.
Oto lista zmian jakie mają znaleźć się w wersji 0.50 według tego changeloga.
- Poprawki w kodzie
- Poprawione błędy i usunięte exploity
- Kompletnie przebudowany system obsługi broni
- 3 nowe mapy
- obj_downside - Bruce (prawdopodobnie chodzi tu o dawną obj_rhuk - dop. eXtreme)
- obj_ståhlberg - Liquid, ilustracja dźwiękowa - Airon
- obj_raid - Liquid
- Zaktualizowane mapy - obj_delta, obj_railhouse, obj_stadtrand
- Odnowione modele broni i skiny (Liquid)
- M16, M4, M4 SOPMOD (Bruce)
- GLOCK 17 (+ SD), M9 SD
- Mossberg M590C
- MP5A4, MP5SD
- Mac M10 (+ SD)
- AK-47
- AK-105 SPETSNAZ
- AKS 74U (+ SD)
- Ładunek C-4
- Nóż bojowy (nowa animacja)
- Zaktualizowane skiny graczy i akcesoria (Liquid)
- Kominiarka, gogle narciarskie, hełm, czapka, uszanka, szalik
- Kieszenie taktyczne, krótkofalówka
- Inne nowości (coroner)
- Mini Uzi
- Karabin G3 (model Bruce’a)
- UMP45 z celownikiem optycznym
- Opcjonalne dynamiczne miękkie cienie graczy (powoduje spadek FPS)
- Prawidłowa symulacja celownika kolimatorowego (szczegóły - dop. eXtreme)
Przejdźmy teraz do wywiadu przeprowadzonego przez Blanta z członkiem devteamu (a dokładniej to człowiekiem od PR) - LordOfKaosem. Rozmowa przeprowadzona była na ircu, pozwolę więc sobie ją trochę poskracać, rozszerzać i nie tłumaczyć dosłownie (to dla tych co by mięli pretensje o niedokładne tłumaczenie). ;)
- Blant: Co ze strategią “małych kroków” w wydawaniu nowych wersji TC:E, którą obiecaliście społeczności rok temu?
- LordOfKaos: Po dyskusji jaką przeprowadziliśmy, doszliśmy do wniosku, że aby 1. utrzymać świeżość gry i 2. powiększać i uszczęśliwiać naszą społeczność powinniśmy wprowadzić ową strategię “małych kroków”. Jednakże sprawiło to nam znacznie więcej problemów niż mogliśmy sobie wyobrazić. Wielu z nas musiało się wycofać z różnych powodów i współpraca została zakłócona. Czynnikiem, który stał się obusiecznym mieczem jest sv_pure. Z jednej strony zapobiega on używaniu dziurawych fanowskich rozszerzeń (3rd party paks) ale także zmusza coronera do dodawania sum kontrolnych plików do kodu moda. Dlatego bardzo trudno jest zebrać wszystko za każdym razem do kupy [gdy poprawki wykonywane są często]. Mam nadzieję, że to wystarczająca odpowiedź.
- Więc według ciebie strategia “małych kroków” nigdy nie wejdzie w życie? Czy może ciągle zastanawiacie się nad tym?
- Mogę być i będę z tobą szczery. Wszyscy byśmy tego chcięli, ale jest to niemożliwe.
- Dlaczego coroner i reszta devteamu nie kontaktuje się z fanami TCE?
- To dość skomplikowane ale jest kilka powodów. Dawniej część zespołu była dość otwarta i czasem odwiedzała główny kanał IRC, ale od kiedy zmieniliśmy sieć na QuakeNet zaczęliśmy się spotykać z wrogością i flejmem, kiedy tylko ktoś w teamu wszedł na kanał. Zamiast rozmawiać z nami - rozmawia się o nas.
- Dlaczego więc nie odpowiadacie na pytania na forum?
- Ludzie rozmawiają i sami odpowiadają na pytania, często nie potrzeba do tego naszej wiedzy. Jeśli chodzi o nieobecność coronera na IRCu po wydaniu wersji 0.49 - to prawda, ale my nie używamy kanału #TC:Elite czy sieci QuakeNet w żaden inny sposób niż jako po prostu publicznego kanału.
- Też w życiu kilku osób w zespole zaszły bardzo poważne zmiany, które zmusiły do odstawienia na pewien czas prac nad grą. Myślę że jesteśmy w punkcie, gdy nowa wersja jest bardzo potrzebna, by odpowiedzieć na wiele pojawiających się pytań.
- Kto pisze kod TC:E? Tylko coroner?
- Tak.
- Dlaczego nie dokooptujecie nowych koderów i maperów?
- Koderzy… coroner ma swój własny styl i dlatego pracuje sam z kodem. Nie możemy nic w tej sprawie zrobić. Coroner zna silnik WET jak nikt inny. Maperzy… no cóż, próbowaliśmy ale większość ludzi pracuje teraz z najnowszymi silnikami jak BF2, COD4, ETQW, CryEngine. Mięliśmy także ludzi, którzy chcięli być z nami w zespole, ale okazało się, że nie mają wystarczająco czasu lub odpowiednich umiejętności. Kilku bardzo, bardzo utalentowanych ludzi zaczęło dla nas pracować, ale nie zdawali sobie sprawy z ilości czasu jakiej potrzebowali i musięli przerwać.
- Jeśli coroner zdecyduje się zaprzestać prace nad kodem, to czy oznacza to, że prace nad TC:E zostaną całkowicie wstzymane?
- Jeśli odejdzie, to najprawdopodobniej tak.
- Nie sądzicie, że powinniście znaleźć jakiegoś kodera, który chciały pracować i uczyć się od coronera, by prace nad grą nie zostały przerwane?
- To jest jakieś rozwiązanie i braliśmy je pod uwagę, ale - ponownie - kod należy do coronera. Może to kwestia zaufania, gdyż ktoś mógłby ukraść kod.
- To może trzeba by podpisać jakąś umowę, ustalić regulacje prawne z nowym koderem?
- Chcięlibyśmy mieć jakiegoś radcę prawnego czy notariusza, który gotowy byłby stworzyć taką umowę i upewnić się, że nie jest ona dziurawa. Niestety, kosztuje to sporo pieniędzy.
- Kto jest w Groove Six Studios?
- Coroner i Tier (obaj dawni członkowie Team Terminator).
- Czy możliwe jest zaadoptowanie TCE do ET:QW?
- Możliwość istnieje zawsze. Może narazie nie w tym przypadku, gdyż nie wypuszczono SDK, ale wiele cech TCE wbudowanych jest teraz w ETQW.
- Czy możecie stworzyć system TCE GUID by skuteczniej walczyć z cziterstwem? Możecie stworzyć system autoryzacji (rejestracja na stronie www + TCEGUID) jak w America’s Army czy ETpro?
- Moglibyśmy. Badałem taką możliwość i rozmawiałem z kilkoma ludźmi na ten temat. Miało by to formę internetowej autoryzacji i trackera (coś jak w BF2 i ETQW).
- Czy w nowej wersji uświadczymy nowych rodzajów broni?
- Tak, ale będziesz musiał poczekać by dowiedzieć się jakie.
- Ostatnio, podczas Pucharu Narodów, było wiele kontrowersji na temat skryptów. Co deweloperzy myślą o roli skryptów w rozgrywce?
- Osobiście nie jestem ich miłośnikiem. A w szczególności w przypadku meczy.
- Czy zablokujecie konfigi graczy, by uniemożliwić używanie skryptów?
- Raczej nie, ale zawsze to jakieś wyjście.
- Może powinniśmy zaoferować pieniądze TT i G6S, żeby otworzyli źródła gry?
- To jest rozwiązanie. Nie jestem pewny, jak reszta zespołu by się z tym czuła, gdyż nie rozmawialiśmy o tym nigdy.
- Czy nowa wersja będzie oznaczona jako 0.50 czy 1.0?
- Musimy jeszcze zdecydować, ale najprawdopodobniej będzie to 0.50.
- Jakie wymagania sprzętowe będzie mieć nowa wersja? Znowu będziemy musięli upgrade’ować komputery?
- Nie będzie wielkich zmian w stosunku do 0.49. Jeśli aktualna wersja działa dobrze, to z nową też nie powinno być problemu.
- Możecie stworzyć minimod wyłącznie z nożami i snajperkami?
- Moglibyśmy, ale raczej tego nie zrobimy, gdyż na serwerach można edytować pliki *.gear i pozwolić używać tylko snajperek i noży.
- Jaką strategię testów przewidujecie, by zwlikwidować błędy w nowej wersji?
- Testy wewnętrzne i z wybranym zespołem betatesterów wybranych spośród społeczności.
- Czy są plany ulepszenia przeglądarki serwerów?
- Nie.
- Czy planujecie ułatwić proces instalacyjny gry?
- Tak. Stworzony zostanie zbiorczy instalator.
- Co czeka nas po wersji 0.50? Zmienicie silnik?
- Oczywiście, sprawdzaliśmy jakie technologie są obecnie dostępne, ale jestem pewien, że zrozumiesz iż nie mogę podać żadnych szczegółów.
- Dlaczego nie ma żadnej dużej mapy do grania w meczach? Wszystkie mapy, na jakich gramy, umożliwiają łatwe wykrycie spotów i odgadnięcie którędy idą przeciwnicy. Dlaczego nie możecie stworzyć większej mapy, gdzie łatwiej byłoby się ukryć, szukać osłon i bronić się?
- TCE jest i było od zawsze grą, nastawioną na walkę na małych obszarach, na walkę w zwarciu i dlatego tworzymy małe mapy.
- Dlaczego społeczność TCE się nie powiększa? Co możemy zrobić, by nasza scena była tak duża jak dawniej?
- Dobre pytanie, jest sporo rzeczy, które można zrobić, by do tego doprowadzić. Jedno co już zrobiliśmy to Puchar Narodów. Ponadto przydałoby się wyczyścić forum (tce.net). Może jeszcze jakieś konkursy, np. na stworzenie mapy. No i poprawić błędy. ;)
- Czy to prawda, że większość zespołu zaprzestała prac? Czy to jest powodem takiego zastoju?
- Niestety tak.
- whenitsdone? [Kiedy będzie gotowa?]
- Haha, dobre pytanie. W okolicy świąt Bożego Narodzenia.
I tym optymistycznym akcentem kończę tego przydługiego newsa!
źródło: forum TrueCombatElite.net
> Odpowiedź na post (07r Lis 28, 22:43) dodany przez csMKJP
Takie cienie to możesz mieć i w TCE - (csMKJP napisał w poście (07r Lis 28, 22:43:57):
Film
cg_shadows "4"
), tylko że TCE nie bardzo je obsługuje (tzn.. dość ciekawe daje to efekty.. :) sprawdź sam).Ale w changelogu wyraźnie napisane jest "<real 3d> soft shadows", a ja takiej właśnie czarnej plamy "soft" bym nie nazwał.
Może wystarczyłoby nawet dodać jakieś alpha transparency, o ile to możliwe. Tylko, że ta metoda nie powoduje praktycznie spadku FPS, a w changelogu jest napisane, że włączenie cieni odbija się na wydajności, więc widać coroner wpadł na jakieś inne rozwiązanie.
sv_cheats 1
i devmap ...
:P
Ukryto 14 starszych komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze