Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 01:11:02
W TC: E zdecydowanie nie podoba mi się rozdział poszczególnych modeli uzbrojenia na grupy. Najbardziej razi mnie AK-74M w druzynie terrorystów. takie przyporządkowanie w zupełnośći obnaża niewiedzę twórców moda na ten temat. Krótko mówiąc - idą według wypracowanego przez 12-13 latków wzdychających do kanter strajka schematu "co ruskie to do złych ludzi". A to wielka szkoda, bo mod przez to sporo traci. Przecież AK-74M w dodatku z kolimatorem i tłumikiem zdecydowanie bardziej pasował by do drużyny SpecOps. Nie wiem czemu wszyscy kojarzą wszystkie typy broni serii AK z terrorystami. Przecież wiele jednostek specjalnych (rosyjski SpecNaz czy nasz polski 1 PSK z Lublińca) używa właśnie broni z serii AK...
Siga 552C w terrorystach to już w ogóle nie chcę komentować...
Z drugiej strony można pochwalić jedno rozwiązanie które jest dość realistyczne a w innych grach rzadko spotykane. Widok przez lunetkę - dlaczego w większośći gier widzimy naokoło czarne tło? Przecież celowanie przez lunetę nie polega na wciskaniu oka w obiektyw ;D W TCE jest to zrobione tak jak ma być.
Fakt faktem - jak ktos tam wcześniej napisał - TCE to chyba najlepsza gra pod wzlędem stosunku realizmu do grywalności - czujemy że nie gramy w jakieś tam shitowate counter strike' i a jednocześnie nie trzyma nas nerwówka jak na przykład w AA czy ghost recon :)
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 07:07:01
> Odpowiedź na post (06r Kwie 1, 01:11) dodany przez yebievdenko
> Z drugiej strony można pochwalić jedno rozwiązanie które jest dość> realistyczne a w innych grach rzadko spotykane. Widok przez lunetkę - dlaczego
> w większośći gier widzimy naokoło czarne tło? Przecież celowanie przez
> lunetę nie polega na wciskaniu oka w obiektyw ;D W TCE jest to zrobione tak jak
> ma być.
Tylko brakuje jednak pewnego rodzaju rozmycia. Raczej jeśli patrzymy przez lunetę, to co widzimy poza nią, powinno być lekko rozmyte, nieostre. Fajnie to zrobili w RS: Lockdown (niestety nie mam SSmanów).
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 07:51:12
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 08:21:37
> Odpowiedź na post (06r Kwie 1, 07:51) dodany przez csMKJP
> AK-74M i Siga 552C może i nie pasuje do terrorystów, więc jakie w zamian> dał byś bronie dla terrorystów "yebievdenko" !?
Może powiem tak - AK-74M to typowa broń SpecNazu który raczej nie jest org. terrorystyczną. Mi brakuje mozliwości użycia go w drużynie specops. A już z tłumikiem dźwięku i kolimatorem zupełnie nie pasuje do terrorystów. Zamiast niego mogli dać wiele broni - AKM, czy nawet RPK.
Moim zdaniem żeby gra zyskała jeszcze większy klimat teroryści powinni mieć bardziej "partyzanckie" uzbrojenie ;)
Odchodząc od tematu AK-74M czy Siga, co myślicie o granatnikach 40mm? Według mnie to byłaby fajna sprawa gdyby w specopsach można było zabrać ze sobą granatnik (samodzielny albo pod karabinek) żeby można było z niego wystrzelić granaty błyskowe, dymne czy odłamkowe. Grupy AT używaja tego od lat więc dlaczego nie ma tego w grze? :D Efektowniej można by poprowadzić szturm już z większej odległości wstrzeliwując flashbanga przez okno.
pozdro
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 09:07:57
> Moim zdaniem żeby gra zyskała jeszcze większy klimat teroryści
> powinni mieć bardziej "partyzanckie" uzbrojenie ;)
Może powiedz, co widzisz pod pojęciem "partyzanckie". :P No i należy pamiętać, że partyzant nie równa się terroryście, choć linia je dzieląca jest - można powiedzieć - cienka i płynna.
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 09:24:19
> Odpowiedź na post (06r Kwie 1, 08:21) dodany przez yebievdenko
> Może powiem tak - AK-74M to typowa broń SpecNazu który raczej nie jest org.> terrorystyczną.
Widzisz, twórcy gry podeszli do tematu z kapitalistycznym nastawieniem anty-sowieckim. Wszystko co było za żelazną kurtyną = zło.
> Odchodząc od tematu AK-74M czy Siga, co myślicie o granatnikach 40mm? Według
> mnie to byłaby fajna sprawa gdyby w specopsach można było zabrać ze sobą
> granatnik (samodzielny albo pod karabinek) żeby można było z niego
> wystrzelić granaty błyskowe, dymne czy odłamkowe.
Użycie granatnika do wystrzeliwywania smoke'ów i flashy byłoby bardzo ciekawe, ale żeby zwykłe nady z tego puszczać? Przecież wszystkie mapy (prócz Hideouta) są dla misji typu MOUT więc strzelanie z granatnika nie tyle byłoby niebezpieczne dla obu stron, co wprowadziłoby straszny chaos.
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 10:33:28
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 16:40:35
> lunetę, to co widzimy poza nią, powinno być lekko rozmyte, nieostre. Fajnie
> to zrobili w RS: Lockdown (niestety nie mam SSmanów).
Nie da się zrobić czegoś takiego, TCE to niestety tylko mod i takiego rozmycia nie da się zrobić bez dostępu do kodu źródłowego. Devsi przynajmniej tak powiedzieli.
> W TC: E zdecydowanie nie podoba mi się rozdział poszczególnych modeli
> uzbrojenia na grupy. Najbardziej razi mnie AK-74M w druzynie terrorystów. takie
> przyporządkowanie w zupełnośći obnaża niewiedzę twórców moda na ten
> temat. Krótko mówiąc - idą według wypracowanego przez 12-13 latków
> wzdychających do kanter strajka schematu "co ruskie to do złych ludzi". A to
> wielka szkoda, bo mod przez to sporo traci. Przecież AK-74M w dodatku z
> kolimatorem i tłumikiem zdecydowanie bardziej pasował by do drużyny SpecOps.
> Nie wiem czemu wszyscy kojarzą wszystkie typy broni serii AK z terrorystami.
> Przecież wiele jednostek specjalnych (rosyjski SpecNaz czy nasz polski 1 PSK z
> Lublińca) używa właśnie broni z serii AK...
> Siga 552C w terrorystach to już w ogóle nie chcę komentować...
Cały loadout w tej chwili jest w becie, do wymiany itd. Mnie boli brak mp5 u terrorów, przecież mac to nie jest żaden odpowiednik dla tej broni. Poza tym: w założeniu loadouty miały się różnić między mapami, tak żeby oddać ścieranie się kilku różnych grup najemników/wojska/sił specjalnych. I tak np. można by zrobić specjalny loadout pod spetznaz, i wtedy by to miało sens.
Jeszcze jedno: precz z DE u specopsów!
> Z drugiej strony można pochwalić jedno rozwiązanie które jest dość
> realistyczne a w innych grach rzadko spotykane. Widok przez lunetkę - dlaczego
> w większośći gier widzimy naokoło czarne tło? Przecież celowanie przez
> lunetę nie polega na wciskaniu oka w obiektyw ;D W TCE jest to zrobione tak jak
> ma być.
Mnie bolą denne reflex sights (tak to się nazywa?) przy m4/akm. Nie wyobrażam sobie jak ktoś może tego na serio używać, przecież ten szit zasłania tyle widoku!
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 18:05:05
Arsenał w TC:E nie pasuje mi o tyle, że bazuje na najpopularniejszych modelach, nie mam pojęcia dlaczego (może żeby przyciągnąć do moda jak największą liczbę osób?). Nawet w nowej wersji z tego co czytałem nie będzie jakiś naprawdę ciekawych sztuk oryginalnych jak na tego typu gry.
Jeszcze jedna sprawa która bardzo by się przydała - oświetlenie taktyczne. Wie ktoś czy w nowej wersji to zastosują? Wnerwiają mnie czasem niektóre ciemne miejsca, aż świerzbi ręce żeby włączyc latarkę.
pozdrawiam
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 20:52:52
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 23:34:15
> Odpowiedź na post (06r Kwie 1, 18:05) dodany przez yebievdenko
> Arsenał w TC:E nie pasuje mi o tyle, że bazuje na najpopularniejszych> modelach, nie mam pojęcia dlaczego (może żeby przyciągnąć do moda jak
> największą liczbę osób?).
No chyba dlatego, że tak jest bardziej 'realistycznie'. Beretta to dużo 'realistyczniejszy' wariant dla specopsów niż DE. W sumie kto wie co ci devsi wymodzą, mają przecież dodać inny pistolet jeszcze (zapomniałem jaki).
Latarki faktycznie nie będzie, nie z tym enginem. :(
Sobota, 1-go kwietnia 2006 roku, 23:59:54
A noktowizor teoretycznie chyba byłby do zrobienia?
Co do zastawy m76 - śmiesznie trochę zrobili lunetkę, tubus jest z jakiegoś "zachodniego" celownika a siatka celownicza z PSO-1 :/ Mogli się bardziej postarać i dopracować ten element bo w każdej broni z lunetą zmienia się praktycznie sama siatka.
Niedziela, 2-go kwietnia 2006 roku, 07:47:12
> Odpowiedź na post (06r Kwie 1, 23:59) dodany przez yebievdenko
> ehhh no to sobie nie poświecimy ;)> A noktowizor teoretycznie chyba byłby do zrobienia?
Jeśli dobrze myśle, to noktowizor grze jest filtrem, który usuwa cienie i zabarwia obraz na zielono rozjaśniając go przy tym. Myśle, że z czymś takim twórcy nie mieliby specjalnych problemów, a sam noktowizor to 3 walce i 2 prostopadłościany, więc na zrobienie modelu nie musielibyśmy czekać do gwiazdki ;D