Sobota, 23-go czerwca 2007 roku, 11:30:15
A jeśli stoi plecami to jakie w takim razie znaczenie ma animacja i to czy już wycelował, skoro (jeśli stoi plecami) to i tak w ciebie nie wymierzy? Fakt faktem, że powinno to zostać dopracowane, ale jeśli przerobienie animacji ma im zająć kupę czasu, to ja już wolę nową wersję bez, ale szybciej, niż z ale później.
Sobota, 23-go czerwca 2007 roku, 11:56:49
Tu problemem wydaje się raczej brak synchronizacji (a w zasadzie długością animacji) między animacją po stronie gracza zmieniającego broń a "osobą trzecią", poza tym nawet jeśli serwer stoi na tej samej maszynie, a tak przypuszczam, to pewną role będzie odgrywał ping ("realny ping", nie ten pokazywany na tabeli wyników). Poza tym jest jeszcze zmienna, która decyduje o opóźnieniu przy zmianie broni, ciekawe jaki ona na to wpływa.
Sobota, 23-go czerwca 2007 roku, 13:01:04
Powiedzmy sobie tak: czas wyzwalania animacji z punktu widzenia serwera jest zawsze taki sam (bo tak działa engine), natomiast to, kiedy zobaczy to gracz to zupełnie inna para kaloszy. W trybie multiplayer pełna synchronizacja jest niewykonalna, głownie ze względu na podsystem sieciowy, choć nie bez wpływu jest moc obliczeniowa kompa. Poczekajcie jeszcze kilka lat, przyjdą czasy kiedy każdy będzie miał Neostradę 50Mbit/s, a gry będą obliczały/wysyłały po 100 klatek na sekundę to nie będzie aż takich lagów ;)
Sobota, 23-go czerwca 2007 roku, 19:28:51
W Sourcie cała fizyka jest przeliczana po stronie klienta. Ponieważ jak dobrze wiemy, fizyka jest zawsze taka sama, tak więc serwer ma tylko podstawowe informacje - punkt przyłożenia, kierunek, zwrot oraz wartość (prościej mówiąc, wektor ; ) i to na podstawie tych danych komputer klienta przelicza zachowanie obiektów, tak jak to każdy robił na lekcjach w zeszycie od fizyki ; ). To się tyczy wyłącznie obiektów na mapie, bo zwłoki graczy są osobno przeliczane przez klienta, a z tym to już różnie bywa, bo można to nawet w ogóle wyłączyć. Częstym widokiem jest osoba strzelająca po rundzie jeszcze do zwłok "tak o sobie"... metr obok, bo u niego leżą one gdzie indziej.
Gorzej sprawa się ma z Red Ochestrą - tam cała fizyka jest przeliczana po stronie serwera, przez co na bardziej obciążonych maszynach (gdzie uruchomione są serwery w jeszcze inne gry) gra jest niemal niemożliwa. No, chyba że komuś nie przeszkadza ping 200 i ciągłe lagi. :P
------ Dodano: 23.06.2007, 19:32:56 ------
btw: Animacje w Sourcie też są skopane i nie można się nimi sugerować - w końcu jakim to cudem on jednak nie rzucił tego granata, tylko zaczął strzelać, skoro zrobił wymach ręką? :| Takie zdanie często krąży w głowach graczy.
Gorzej sprawa się ma z Red Ochestrą - tam cała fizyka jest przeliczana po stronie serwera, przez co na bardziej obciążonych maszynach (gdzie uruchomione są serwery w jeszcze inne gry) gra jest niemal niemożliwa. No, chyba że komuś nie przeszkadza ping 200 i ciągłe lagi. :P
------ Dodano: 23.06.2007, 19:32:56 ------
btw: Animacje w Sourcie też są skopane i nie można się nimi sugerować - w końcu jakim to cudem on jednak nie rzucił tego granata, tylko zaczął strzelać, skoro zrobił wymach ręką? :| Takie zdanie często krąży w głowach graczy.
Sobota, 23-go czerwca 2007 roku, 20:20:39
http://www.youtube.com/watch?v=8XuaZIduQj4(...)ted&search=
Pamiętam, że w CSS było cos takiego. Ciekawe jak to wyglada w innych grach.
Pamiętam, że w CSS było cos takiego. Ciekawe jak to wyglada w innych grach.
Sobota, 23-go czerwca 2007 roku, 20:40:54
Fakt z CSS były te problemy ale zostały one usuniete na początku 2006 =] A tak jak już pisał Wilson fajnie było by dorzucić tu "fizyczne" bajery... Zwłaszcza w taki sposób żeby w faktyczny sposób oddziaływały one na samą gre a nie na jej wygląd... Tzn... Gramy dajmy na to na Railhous'ie (Bodycount) jako SpecOps, w okolicach respa ostro tłucze nas Terro, (u nas w okienkach przy wyjściu na most)... Czy niebyło by fajnie wrzucić do tego pomieszczenia nejda i załatwić gościa... ALE NIE WYBUCHEM!!!... Ale Np stojącym tam szafką/półkami (jak kto to nazwie), która w wyniku siły wybuchu odlatuje miażdżąc przeciwnika??? :) ...To było by coś pięknego ]=> Ale obawiam si,ę że chłopakom z TT albo nigdy nie udało by się uzyskać takiego efektu... Albo bynajmiej nie do wersji 0.87e xD ... Z drugiej strony nasze kompy musiały by się niestety trochę więcej nad tym napocić a mój złom to już by chyba wystrzelił przez sufit przy czymś takim :/ ...