Czas na kolejny wpis na blogu. Dawno nic nie pisałem, gdyż zatrzymało mnie kilka spraw osobistych. Jakie są zatem postępy w pracach nad grą?
Skończona została pierwsza wersja systemu wyboru uzbrojenia, wraz z modelami pierwszo- i trzecioosobowymi. Mimo, że nie jestem jeszcze w pełni zadowolony z efektów, póki co dam na wstrzymanie z dopracowywaniem tego, gdyż wymaga to głębszych zmian w kodzie.
Tak jak wspominałem poprzednio na blogu, nowością w optyce w CQB jest luneta ACOG CQC z przybliżeniem 1,5x. Sumując, w CQB będą trzy celowniki kolimatorowe (Osprey, Aimpoint i Eotech) oraz trzy optyczne (PSO, Leupold (4x) oraz wspomniany ACOG). System uzbrojenia pozwala zamontować odpowiednią optykę do wybranego rodzaju broni jak i tłumik.
Dodałem dwie nowe pukawki - są to krótkolufowe karabinki kalibru 5,56mm: SCAR mod 16 CQC (dla Specops) oraz SG-552 SWAT (dla Terrorystów). Zdecydowałem się na SCAR-a zamiast M4, aby uniknąć kolejnego klonu AR-15. Oba wspomniane karabinki można wyposażyć w Eotecha. Karabiny z dłuższą lufą (odpowiednio Rec7 i AK-47) mogą dostać ACOG-a.
Teraz pracuję nad dźwiękami, natomiast kolejnym etapem będzie poprawienie działania niecelowanej broni (trzeba usprawnić kod freeaimu oraz najprawdopodobniej pozbędę się celownika na ekranie).
Udostępnię pierwszą wersję testową jak tylko dokonam kilku zmianach w skinach (terroryści będą bardziej wyglądać bardziej jak wojsko). Pograć będzie można na mapach z TCE oraz na “pożyczonych” z niego trybach gry. Moje pomysły na zmiany tego drugiego, to limitacja czasu rundy w Demolition (obecne Objective - dop. eXtreme) do trzech minut oraz wprowadzenie w ramach rundy automatycznej zamiany stron. Potem trzeba wyrzucić rundy z trybów z respawnem. Jako dodatkowy tryb obok Bodycount widzę Capture-and-Hold.
coroner, Groove Six Studios
Na Youtube pojawił się kolejny gameplay (niestety, nadal w nienajlepszej jakości i nadal nagrywany.. kamerą) z TrueCombat: Close Quarters Battle. Tym razem jest to ponad dwie i pół minuty czystego strzelania z botami na testowej mapie:
Ciekawostki zauważone przeze mnie i przez Somatora:
- Krew na ekranie po trafieniu i automatyczne leczenie,
- Smugi po pociskach (po przejściu przez metal/drewno?),
- Działający radar z lokalizacją zauważonych wrogów,
- Nicki nad kolegami z zespołu,
- MP5 z tłumikiem,
- SCAR z Eotechem,
- SG-552,
- UMP45 z Aimpointem,
- AK-47 z ACOG-iem 1.5x zoom.
źródło: youtube
Coroner napisał właśnie, że nie byłoby trudne wypuszczenie wczesnej testowej wersji Alpha CQB - oświadczenie bez konkretnej daty, ale “soon”. I póki co tylko Win i Lin, bez Maców. Ta Alpha korzystałaby z map, interfejsu i trybów gry z TCE, więc wymagałoby to przekopiowania .paków z katalogu tcetest
do cqbtest
.
Nie była by więc to “łatwa” instalacja i raczej nie dla zwykłych graczy. Może to i dobrze, bardziej by chodziło o testy mechaniki gry, a o to lepiej zapytać bardziej doświadczonych graczy. Poza tym przekonamy się ile tym razem znaczy “soon” dla coronera. ;)
źródło: coroner, somator
Dokładnie 10 lat temu, 26. września 2000 roku ukazała się wersja Beta 0 modu do Quake 3 o nazwie True Combat. Po dziesięciu latach czekamy na trzecią grę z tej serii, której podstawy nadal nie uległy zmianie.
Młodsi stażem gracze mogą nie wiedzieć co było przez TC:E, a nawet przed TC:E 0.49. Dlatego też postanowiłem uzupełnić trochę teksty na stronie i stworzyć dodatkowo dział o starym Q3 True Combat.
Zapraszam do zapoznania się z opisem i historią Q3TC. Można też przejrzeć różne screenshoty i pobrać pliki na dysk. Dział o TrueCombat: Elite został uzupełniony o Archiwum, skąd można pobrać TCE 0.46 i 0.48 oraz obejrzeć kilkanaście screenshotów z nieopublikowanych materiałów. Uzupełnieniu (na tyle, na ile się dało) poddany został też dział o CQB.
Zapewne zauważyliście “drobny” facelifting topu na TrueCombat.pl - menu nie mieściło się po dodaniu działu o Q3TC, dlatego postanowiłem je trochę odchudzić. Drobnej zmianie uległo też nasze logo - zniknął napis “Elite”, gdyż serwis traktuje teraz o całej serii, nie tylko o TC:E.
Dodałem również nową ankietę, w której możecie pochwalić się swoim stażem w True Combat.
Zapraszam też, razem z truecombatelite.com, na serwer Massa Bodycount, na którym zainstalowano “rocznicowy” mod (czapeczki, torty, prezenty i wiele innych):
Serwer Massa BC: tce-massa.com:27961
Tak więc.. życzę kolejnych 10 lat grania w darmowe gry z serii TrueCombat!
PS. Może nie wszyscy wiedzą, ale TrueCombat ma też swoją stronę na Facebooku.