Nikt nie zaprzeczy, że w tym roku działo się całkiem sporo rzeczy w “świecie” TrueCombat: Elite oraz naszego serwisu. Powstanie TrueCombat.pl (oraz kilku innych serwisów narodowych), długo wyczekiwana wersja 0.49, jeszcze świeże wycofanie patcha 0.49b, liga ESL.
Zapowiedziana na koniec marca wersja 0.49 przyczyniła się do wystartowania naszego serwisu. Choć plany i pierwsze partie kodu powstawały już jesienią 2005 roku, to dopiero data premiery przyspieszyła prace i pod koniec lutego wystartowaliśmy z forum dyskusyjnym a 21 marca - z serwisem.
Oczywiście wszystko w cieniu nowej wersji, która to miała mieć całe multum nowości z których nowe bronie i mapy to tylko mała cześć (w teorii). Ale pod sam koniec marca na oficjalnej stronie pojawiła się informacja, że premiera zostaje przesunięta na drugi kwartał br. Wielu wydało jęk zawodu, ale i tak nic to nie zmieniło.
W kwietniu dowiedzieliśmy się o kolejnym opóźnieniu (wszyscy się łudzili, że drugi kwartał oznacza sam początek kwietnia). Później devteam przedstawił wszystkie nowości 0.49 wraz z obietnicą częstego publikowania nowych screenów z gry przez najbliższe dni. Trzeba im przyznać, że przynajmniej z tego się wywiązali udostępniając w kilku newsach nowe zrzuty. Znalazł się też filmik prezentujący Freeclimb.
Przez kilka następnych miesięcy zapoznaliśmy się m.in. z nowym modelem karabinu SIG 552 oraz dość ciekawym wyjaśnieniem opóźnień w pracach. TeamTerminator tłumaczło ten zastój tym, że autor nowych modeli broni po ich ukończeniu opuścił zespół. Podczas wewnętrznych testów zauważono poważne błędy we wszystkich modelach. Niestety, nie byli w posiadaniu całości ich źródeł, dlatego część dev-teamu przejęła zadanie naniesienia poprawek. Smutne. Co ciekawe, dowiedzieliśmy się również, że niektórzy w devteamie pracują nad.. wersją 0.50 - np. Liquid ze swoją mapą obj_stahlberg.
Lipiec przyniósł nam… HDR. Oczywiście teraz, po wydaniu 0.49 wiemy jakiego typu jest to HDR, ale wtedy wszyscy bardzo się tym podniecili, zapowiadali znaczny wzrost wymagań sprzętowych itd. Kilka dni później Coroner uspokajał, że jego HDR nie wpływa na wydajność. Dodatkowo wyjaśnionych zostało kilka kwestii związanych z Freeclimb (m.in. na jaką wysokość będziemy się mogli wspiąć).
Końcówka sierpnia przyniosła zaskakujące wieści. Poza kompletnie przebudowanym oficjalnym serwisem (i zmianą adresu), faceliftingiem TrueCombat.us oraz sporą porcją nowych screenów (w tym - z menusów gry) dowiedzieliśmy się, że nowa wersja jest już dość blisko. Na TrueCombat.us na podstronie o historii rozwoju gry przy wersji 0.49 znalazła się informacja, że wyjdzie w “Summer/Fall 2006”. Serwis TrueCombat.us doniósł także o tym, że “stadium wersji .49 (zwane 0.488 Hardballer) jest już wystarczająco napakowane nowościami, że nie będą wprowadzać nic nowego, by udobruchać graczy wydaniem wreszcie tej wersji.” Ukazało się również kilka screenów, które były tematem dyskusji przez kilkanaście kolejnych dni, gdyż widać tam było nazwy.. botów użytych podczas rozgrywki.
We wrześniu wrzało jak w ulu. Coroner ponownie przedstawił kolejne nowości tej wersji. Okazało się, że botów nie będzie, poznaliśmy też listę map.. oraz wprowadzenie wyłącznego trybu obrazu 16:9, co wiązało się z poziomymi czarnymi paskami na ekranie w przypadku monitorów nie-panoramicznych. Na powstałym na przełomie sierpnia i września blogu deweloperów Coroner potwierdził zakończenie prac nad wersją 0.49 i wydanie RC3 zostało przemianowane na “0.490 PUB”.
22 września gruchnęła wiadomość o dacie premiery nowej wersji. Ta, została ustalona na Piątek, 29 września. Pojawił się także oficjalny Teaser służący promocji. Rozpoczęło się odliczanie i faktycznie - zgodnie z zapowiedzią nowa wersja 0.49 ukazała się 29 września. Wzbudziła wiele emocji: od skrajnie wrogich po peany pochwalne. A jaka była (jest) ta wersja? Prawda leży gdzieś pośrodku. Każdy ma własne indywidualne zdanie a ankieta przeprowadzona w naszym serwisie nie przyniosła ostatecznego rozstrzygnięcia.
Największą wadą tej wersji jest ogromna ilość błędów, która chyba przewyższyła ilość tych z 0.48. Powodem do narzekań jest również tryb Letterbox na nie-panoramicznych monitorach, powodujący wyświetlanie się czarnych pasków na dole i górze ekranu. Odświeżono jednak grafikę, wprowadzono nowy tryb gry - Capture The Flag, Freeclimb i jeszcze kilka innych znaczących zmian.
20 Października Coroner doniósł o pracach nad patchem 0.49b poprawiającym błędy. Dodatkowo pojawiła się zapowiedź możliwego usunięcia blokady wyłącznego trybu 16:9 i przywrócenie zwykłego 4:3. Wieści te zyskały potwierdzenie 5 dni później.
W listopadzie poznaliśmy listę poprawek poczynionych przez Liquida - sądziliśmy, że znajdą się one w zapowiadanym patchu, teraz jednak wiemy, że wszystko to przejdzie (miejmy nadzieję) na nową wersję gry - 0.491, o której napisał również Coroner.
Listopad to również miesiąc, w którym rozpoczęły się zapisy do ligi na ESL. W rozgrywkach znalazło się 5 polskich zespołów. Rozgrywki zaczęły się w grudniu, a nasz serwis przedstawiał profile wszystkich meczy z udziałem polskich zespołów. Teraz wiemy, że Polakom poszło w pierwszej fazie grupowej bardzo dobrze. Wszystkie zespoły znalazły się na pierwszym lub drugim miejscu w swoich grupach co prawdopodobnie oznacza wyjście do kolejnej fazy (nie znamy jeszcze oficjalnych “wyników”). Polacy mają na koncie 11 zwycięstw, jeden remis i dwie porażki.
W grudniu również TrueCombat: Elite zostało nominowane do nagrody Moda Roku 2006 moddb.com. 17 grudnia podano informację, że TC:E przeszło do kolejnego etapu głosowania. Głosowanie to ma zakończyć się z dniem dzisiejszym i wyłonić ma finałową trójkę, która powalczy o główną nagrodę.
Zaś 25 grudnia dostaliśmy prezent w postaci patcha 0.49b. Radość nie trwała długo, gdyż jeszcze tego samego dnia mikołaj odebrał swoje zabawki, tłumacząc to poważnym błędem związanym z teksturami na mapie Delta. Nakazano nie rozpowszechniać tej wersji, jednak wielu graczy oraz sporo serwerów ma ją zainstalowaną. W patchu poprawiono wiele błędów (ale jak widać - “stworzono” nowe), wprowadzono z powrotem tryb 4:3 oraz nowość - Freeaim. TT obecało wypuścić poprawioną wersję w ciągu kilku najbliższych dni.
To tyle w kwestii gry TrueCombat: Elite, pozostaje jeszcze przedstawić kilka statystyk naszego serwisu. Od 1 marca 2006 roku TrueCombat.pl odwiedziło blisko 71000 osób. Liczba odsłon sięgnie wkrótce 180000. Dziennie odwiedza nas średnio 260 osób generując około 860 odsłon (dane na miesiąc grudnień). W serwisie zarejestrowanych jest 317 użytkowników, którzy napisali ponad 2700 postów i założyli około 170 tematów na naszym boardzie. Ten news jest 54 opublikowanym na naszej stronie.
Na koniec życzę Wam i Sobie ;-) szczęśliwego Nowego Roku, nowych wersji TC:E i niskich pingów!
Misiek - 31.12.2006, 17:40:50