“Jak tu duszno, jak tu parno, dajcie CQB za darmo!” Trochę czasu minęło od ostatniego newsa, czas więc znowu podsumować co tam ciekawego Coroner napisał na temat True Combat Elite: Close Quarters Battle. Będzie trochę o bieganiu, skakaniu, platformach i o.. wersji testowej!
Kto oczekuje, że będzie można kicać od ścian jak króliki (nie wiem, czy króliki kicają od ścian, ale robią to na pewno gracze UrT), ten się srogo zawiedzie. CQB będzie tak gdzieś między CoD4 (jakże by inaczej) a America’s Army, co wyklucza jakiekolwiek powietrzne akrobacje, jak i filmowe skoki czy rzucanie się. Trochę inaczej mamy z poruszaniem się. Taki podstawowy bieg to tak na oko z 13 km/h, co jest - przyjmijmy - trochę ponad normę. Chód to ponad połowa tego. Jedynie sprint - według Coronera - trzyma się blisko rzeczywistości (no, wiadomo, że nie ma tego co porównywać z Usainem Boltem).
To tyle na temat fizycznej aktywności, czas na trochę technikaliów. Coroner śpieszy donieść, iż wszystkie pierwszoosobowe modele broni są gotowe, trochę gorzej z trzecioosobowymi, ale tutaj można przecież skorzystać z tych z TCE podobnie z trzecioosobowymi; UI wybierania klas też jest już gotowe. Natomiast obsługa serwerów zyskała poprawki na polu exploitów i crashów. Jedyne, co zostało odłożone na później, to nowe dźwięki dla mknących kul. Obecny dźwięk ma docelowo być użyty tylko dla wytłumionej broni.
Coroner zapewnia, że CQB będzie na wszystkie dotychczasowe platformy, ino w tym momencie dysponuje tylko kompilacjami pod Windowsa, gdyż pozostałe środowiska są - póki co - nieosiągalne.
A na koniec tortowa wisienka - wersja testowa! Coroner pograł sobie trochę z botami na weekendzie i przegrał i wyszło to całkiem obiecująco, poza jedną kwestią. Spadek ilości klatek spowodowany obecnością systemu cieni. Ale nie podczas całej gry, tylko w kilku dziwnych miejscach na mapie testowej, niemających nic wspólnego z ich skomplikowaniem, co więcej, Coroner nie mógł znaleźć ich przyczyny. Alternatywne rozwiązanie tego problemu niesie natomiast konsekwencje w postaci migania cieni. Tak więc i tak źle, i tak niedobrze. Póki co jedynym wyjściem jest dodanie cvara, który pozwoli cienie wyłączyć.
A kiedy ta testowa? A tego to nie wiadomo. ;)
Aktualizacja (15.07.2010)
Z tymi cieniami dużo szumu o nic, Coronerowi udało się rozwiązać ten problem stosując jakieś różne programistyczne i silnikowe cuda. 6 cieni może być renderowanych bez jakiegokolwiek zmniejszenia ilości FPS-ów, ponadto cienie lepiej teraz współgrają z siłą oświetlenia zewnętrznego i jego kierunkiem.
I jeszcze coś o mapach. Docelowo mają pojawić się zmodyfikowane obecne mapy, z większą ilością ścieżek i przejść; poza nimi pojawić ma się obj_raid i obj_rhuk. Dla BC i RO zniknąć mają teamowe spawny, w miejsce czego spawnowanie odbywać się będzie w dowolnych punktach mapy (w zależności od nasilenia walk w danych miejscach), RO zaś opierać będzie się na poruszającym się objective (np. laptop).
Zagrzmiał z ambony pomidor...i poszedł się poopalać...
Regarding maps, there is no clear plan at the moment. For the sake of workload, the maps will have to be based on existing ones. There are however some design changes required, introducing much more routes and removing the choke point design. At least for Bodycount and reinforced objective, I will also remove the spawn zones and spawning will be distributed over the map using some smart logic. For the reinforced objective I would think of dynamically relocating targets (eg computers) or of zones distributed over the map. The major goal is to have a huge variety of routes similar to the original design in Q3TC. Next to the design changes all maps get a complete detail overhaul.jeśli ktoś jeszcze nie widział obj Rhuk
I also have past/present versions of the maps in mind giving them a different mood, in some cases more rotten and overgrown areas, combined with some route changes. This would be very cost effective with regard to development time. One version would be in the late 90s at the time of Q3TC 045 and the other version in the near future. Weapons (bringing back Mac10 and Saiga12k) and the roles of the teams would slightly change ...
For the first test release, I might finish my small new map (appearing in the video). Other candidates are an updated version of Liquids raid map Bruces Arab map which is nearly finished and was never published.
http://www.guido-block.com/?s=true+combat
Komentarz zmieniany 2 razy. Ostatnio (10r Lip 14, 18:12) przez eXtreme
> Odpowiedź na post (10r Lip 14, 17:02) dodany przez Somator
było kilkanaście screenów (innych) z tej mapy w starych newsach:$0m@7or napisał w poście (10r Lip 14, 17:02:14):
jeśli ktoś jeszcze nie widział obj Rhuk
http://www.guido-block.com/?s=true+combat
http://www.truecombat.pl/news/22/nowa-mapa-bruce-a
http://www.truecombat.pl/news/28/mapa-brucea-ciag-dalszy
Dla mnie tce jest niedościgłym wzorem czystego hardcora (mam nadzieje że nie grałem tylko z czitami ;p!) a jako mod średniowiecznego ET do dziś graficznie daje radę.
cqb jeśli będzie w 2 wersjach, czyli dla weekendowych i dla nolife zakasuje komercyjne tytuły. :)
o ile utrzyma klimat tce ofc. Tego sobie, corololowi i Wam życzę :P
A że 'WZOREM' podtrzymuję z premedytacją i pewnością. I wcale Cię nie muszę przekonywać do tego bo masz zdanie podobne :))).
Przyznam że większośc nowych fps znam z YT, niestety komp i system nie dają rady. Ale za każdym razem jak patrzę na bieganinę to przez pryzmat właśnie zboczenia tce :P.
Jeszcze nie trafiłem na filmik w którym koncepcja tce była by rozebrana na czynniki pierwsze i podniesiona choćby dodawaniem. :))
Corolol w sumie jako tffórca tce myśle że jarzy klimat, mechanikę i reszte zależności. Oby mu wystarczyło czipsów do odżywiania mózgownicy ;P
> Odpowiedź na post (10r Lip 30, 21:20) dodany przez kaladann
Dlaczego jeśli ktoś się zachwyca TCE, musi być początkującym? Ja cały czas się zachwycam, a do początkujących (zresztą jak smyq) nie należę.kaladann napisał w poście (10r Lip 30, 21:20:25):
Dla mnie tce jest niedościgłym wzoremTen entuzjam początkujących ...achhh! bosko! Odmłodziłes mnie o conajmniej 600 postów :)
No dobra, wcale się nie zachwycam, tylko jest to jedyna gra w jaką już grywam, kiedyś grałem w wiele - nawiasem mówiąc o czymś to świadczy. A i tak coraz rzadziej. Niech wyjdzie w końcu to CQB, zobaczymy...
Dlaczego jeśli ktoś się zachwyca TCE, musi być początkującym?No nie musi, ale ilość postów = palcom jednej ręki sugerowało coś ? ; )
Zachwycajmy się...więc..dalej ; ) choć przyznam się że ja też pogrywam jedynie w tce jesli chodzi o fps i tego zachwycania nie ma już tyle, co jeszcze 2 lata temu.
Komentarz zmieniany 1 raz. Ostatnio (10r Sier 1, 22:33) przez kaladann
Ukryto 1 starszy komentarz
Pokaż wszystkie komentarze