Dobra znajomość map to podstawa skutecznej walki w grze. Przed przystąpieniem do rozgrywki dobrze jest zorientować się co do najważniejszych punktów map. W tym dziale zapoznać możesz się z mapami dostępnymi w grze, zobaczyć jak wyglądają oraz przejrzeć przewodniki.
Delta ulokowana jest w IJmuiden w Holandii.
Opuszczone budynki małej lokalnej fabryki są ciekawą lokacją dla tego typu walk. Uprzemysłowiona dzielnica, stare budynki, puste parkingi, wszystko zdemolowane. Na końcach terenów mieszkalnych i przemysłowych znajdują się miejsca, gdzie obydwie drużyny przygotowują się do walki.
W tym nocnym konflikcie oddział policji siłą przedziera się przez plac budowy, opuszczone budynki i porzuconą maszynerię leżącą na podwórzach, oczyszczając pokój po pokoju. Terroryści zajęli jeden z budynków mieszkalnych, szukając najlepszego miejsca do obrony przed przeciwnikiem.
Cele tej mapy są trudniej dostępne dla terrorystów niż na innych mapach. Drogi do nich prowadzące łatwo bronić, wymagają dobrej koordynacji i zgrania zespołu.
Northport jest średniej wielkości mapą z otwartymi, jak i zamkniętymi przestrzeniami. Posiada wiele detali, szczegółowe tekstury i tło dźwiękowe. Northport ulokowana jest w Manchester w Angli. Układ mapy zachęca do szybkiej rozgrywki. Kilka bardziej otwartych miejsc wymaga właściwego użycia granatów dymnych, flashbangów i wsparcia ogniem by wykonać misję.
Mapa ta jest dobrze zbalansowana, wymaga dobrej komunikacji pomiędzy drużyną Spec Ops by obronić oba cele, które umieszczone są w pobliżu nabrzeża pomiędzy kilkoma kontenerami (Cel A) oraz niedaleko spawnu Spec Ops (Cel B).
Ciemność zaczyna zalegać nad stacją kolejową położoną na obrzeżach któregoś z miast Ameryki Północnej. Rzędy wagonów kolejowych stoją nieruchomo na torach, rozrzucone po stacji między budynkami. Kilka latarni rzuca ciepłe światło walcząc z nadciągającymi ciemnościami…
Cienie szybko się wydłużają na zamglonej stacji. Niedaleko słychać huk wystrzału. Głos krótkofalówki przerywa ciszę zapowiadając zbliżającego się przeciwnika. Słyszysz kroki za sobą. Bomba została podłożona…
Railhouse jest dobrze zaprojektowaną, średniej wielkości mapą, która rozgrywa się na i w okolicy stacji kolejowej położonej w Detroit w USA. Znajdziemy tu wagony kolejowe, biura, magazyny, rampy przeładunkowe itp. Wiele miejsc ma kilka poziomów, a nad główną areną rozciąga się ceglany most.
Na mapie są dwa cele, które terroryści muszą zniszczyć, a SpecOps obronić. Cel A jest nieco ukryty w otwartym wagonie kolejowym w budynku z rampą przeładunkową. Cel B znajduje się w częściowo osłoniętym miejscu, na zewnątrz, w pobliżu punktu spawnu drużyny SpecOps.
Ostra zima. Mróz skuł lodem zabudowania na dalekim wschodzie Rosji. Surowe magazyny rozrzucone są po terenie w otoczeniu skrzyń i rdzewiejących przyczep. Padający śnieg przykrywa wszystko białym kożuchem. Arktyczne wiatry wyją i gwiżdżą na podwórzu tworząc zaspy śnieżne przy murach i płotach. Każdy krok, hałas i ślad człowieka zostaje szybko pochłonięty przez śnieg i wiatr…
Coś porusza się w zasięgu twojego wzroku. Zaalarmowany, rozpoznajesz, że to wróg. Wskazujesz go swojemu koledze z drużyny, który jest kilka metrów dalej. Ruszacie przygotować zasadzkę…
Chociaż Snow może się wydawać małą mapą, to jest to wielkość dlań odpowiednia. Akcja rozgrywa się na Kamczatce w Rosji. Lokacja pełna jest zasp, sopli, padającego śniegu oraz wielu budynków, do których można wejść. Wielu graczy Q3 TrueCombat może zauważyć podobieństwo do mapy Deadly Xmas. Została ona w znacznym stopniu zmodyfikowana i ulepszona, kilka dróg z oryginalnej mapy zostało zmienionych.
Cele misji są następujące: Spec Ops muszą być szybcy by obronić cel A bez pozostawiania B bez obrony (ponieważ Terroryści mają dostęp od frontu jak i przejściem na tyłach spawnu Spec Ops). Terroryści muszą oczywiście cele zniszczyć.
Stadtrand ulokowana jest na przedmieściach Hamburgu w Niemczech.
Krzyk mewy przetoczył się echem po opuszczonym kompleksie przemysłowym. Poranne słońce rozświetla najciemniejsze kąty. Odległe kominy wyrzucają słupy dymu.
Oddział prewencyjny został obezwładniony w starciu z silnie uzbrojonymi terrorystami i zmuszony wycofać się z walki. Wysłano w ten rejon specjalną jednostkę w celu przerwania eskalacji przemocy.
Cele Terrorystów znajdują się w magazynie “Leyd Logistik” i sąsiedniej fabryce. Prowadzi do nich dużo dróg, dlatego też obrona Spec Ops musi być czujna i kontrolować wszystkie przejścia.
Village jest średniej wielkości mapą z możliwością walki wewnątrz budynków, jak i na otwartym terenie. Miejsce akcji: wioska Nikustak w Macedonii. Mapa zawiera drewniane i ceglane budynki, kilka podziemnych korytarzy oraz wysadzony w powietrze magazyn pośrodku. By umilić rozgrywkę dodano kilka detali jak betonowy odpływ wody deszczowej oraz rośliny i trawę dla chcących się ukryć.
Jest to nieźle zbalansowana mapa, Spec Ops nie mogą zapominać o żadnym z celów, do których to terroryści mają łatwy dostęp. Obronić bombę podłożoną przy Celu A jest dla terrorystów dość łatwo, o ile tylko zajmują drugie piętro budynku.