TrueCombat: Elite Polska

Społeczność TrueCombat: Close Quarters Battle, TrueCombat: Elite i Q3 True Combat

DziałyDziały

  • Serwis
    • Strona główna
    • Newsy
    • Użytkownicy
    • Ankiety
    • Przeglądarka serwerów
    • TrueCombat.pl
    • Ekipa
    • Reklama
    • Regulamin
    • Mapa
    • Kontakt
  • Close Quarters Battle
    • O grze
    • Uzbrojenie
    • Perki
    • Download
    • Historia
    • Media
  • TrueCombat: Elite
    • O grze
    • Instalacja
    • Tryby gry
    • Uzbrojenie
    • HUD i interfejs
    • Download
    • Mapy
    • FAQ: Pytania i problemy
    • Historia
    • Archiwum
  • Q3 True Combat
    • O grze
    • Historia
    • Media
    • Download
  • Forum dyskusyjne
    • Fora
    • Tematy
    • Wyszukiwarka
    • Statystyki

ZablokujOdblokuj

Logowanie
  • Nie mam jeszcze konta
  • Nie pamiętam mojego hasła
  • ↑ Do góry

Jesteś tutajJesteś tutaj

TrueCombat.pl » TrueCombat: Elite / HUD i interfejs

HUD i interfejs

Zanim zagrasz, zapoznaj się z interfejsem gry

Spis treści

  • Wyszukiwarka serwerów
  • Limbo menu
  • HUD
  • Tabela wyników

Wyszukiwarka serwerów

Przeglądarka jest dostępna po kliknięciu Deployment lub Pushing Into z menu głównego.

Wyszukiwarka serwerów

1. Filtry

Filtry umożliwiają szybsze znalezienie serwerów.

Source - źródło
Pozwala wybrać trzy źródla serwerów: Internet, LAN (serwery postawione w twojej lokalnej sieci) oraz Favourites (serwery oznaczone wcześniej na liście jako FAV)
Game type - tryb gry
Pozwala wyświetlić serwery tylko z określonym trybem gry (Objective, Bodycount, Reinforced Objective [Caputre The Flag]) lub wszystkie (ALL). Poczytaj więcej o trybach gry »
Pozostałe filtry

Każdy z filtrów może mieć trzy stany: Filter disabled (Filtr wyłączony), Only show (pokazuj tylko te) oraz Don’t show (nie pokazuj tych).

  • Serwery pełne oraz puste
  • Z dostępem na hasło
  • Oficjalne serwery (bez żadnych dodatków)
  • Pozostałość po Enemy Territory, nieużywana
  • Pozostałość po Enemy Territory, nieużywana
  • Z włączonym Punkbusterem
  • Z włączoną opcją antilag
  • Z włączonym balansowaniem drużyn

2. Serwery

Server Name
Nazwa serwera.
Map Name
Aktualnie rozgrywana na serwerze mapa.
PLRS (Players)
Informuje o tym, ilu graczy jest na serwerze. Druga liczba to maksymalna ilość graczy jaka może wejść na serwer.
Type
Określa rodzaj rozgrywki na danym serwerze: Obj (Objective), BC (Bodycount) lub R-Obj (Caputre The Flag).
Ping
Opóźnienie danych odbieranych z serwera. Im niższa wartość (najlepiej poniżej 100) tym lepiej się będzie grało. Granie na serwerach z pingiem powyżej 200, 300 mija się z celem.
Filters
Wyświetla ikonki opcji włączonych na serwerze.
Fav (Favourite)
Serwery można oznaczyć jako ulubione, później dostęp do nich jest poprzez filtr Source.

3. Przyciski

Refresh list
Odświeża listę widocznych serwerów i wyszukuje nowe.
Connect IP
Ten przycisk umożliwia połączenie się z konkretnym serwerem, jeżeli znasz jego adres IP.
Server Info
Wyświetla szczegółowe informacje o zaznaczonym na liście serwerze, wszystkie zmienne serwerowe oraz listę graczy.
Disable/Enable PB
Pozwala włączyć lub wyłączyć Punkbustera, czyli zabezpieczenie przeciwko oszustom. By pograć na większości serwerów musisz mieć Punkbustera włączonego. O takim serwerze informuje ikonka filtru:
Main Menu
Zamyka okno przeglądarki i powraca do menu głównego.
Join Server
Dołącza do zaznaczonego na liście serwera.

Limbo menu

Po podłączeniu się do serwera, by rozpocząć grę musisz dołączyć do jednego z zepołów: Terrorystów lub Specops. Służy do tego Limbo menu, domyślnie dostępne pod klawiszem <L>

Limbo menu

Skin
Ikona ta przedstawia wygląd modelu, którym będziesz grać. Każda z klas: Assault, Recon i Sniper ma do wyboru dwa różne skiny.
Armament Availability
Po wyborze zepołu obok skinu pojawia się informacja na temat wartości Armament Availability. Poczytaj więcej o AA »
Name
Możesz tu zmienić swój nick, jakim będziesz identyfikowany na czacie i w tabeli wyników.

Team - Wybór zespołu

Specops Specops
Zadaniem drużyny Specops - czyli oddziałów specjalnych - w trybie Objective jest niedopuścić do eksplozji bomby podłożonej przez Terrorystów. Do dyspozycji gracze mają takie rodzaje broni jak M16, MP5 czy PSG-1.
Terroryści Terroryści
Drużyna terrorystów w trybie Objective ma za zadanie podłożyć bombę pod jeden z celów. Jej członkowie mają dostęp do typowej dla terrorystów broni jak AK-47, MAC 10 czy Zastava M76.
Obserwatorzy Obserwatorzy
Obserwatorzy nie biorą udziału w grze. Mogą za to obserwować swobodnie całą mapę lub patrzeć na grę z perspektywy dowolnego gracza

Identity - klasa i skin

Assault
Do dyspozycji członków klasy Assault (szturmowa) oddane są silne rodzaje broni: karabiny szturmowe, pistolet Desert Eagle i granaty odłamkowe. Jej atutem jest siła, wadą - mniejsza mobilność i szybsze męczenie się
Recon
Klasa Recon (rozpoznanie) jest słabiej wyposażona od Assault, gdyż jej członkowie posługują się głównie pistoletami maszynowmi (jak MP5, AKS-74U), które mają mniejszą siłę od karabinów szturmowych. Zamiast granatów odłamkowych do dyspozycji mają granaty błyskowo-hukowe oraz dymne. Zaletą Recon jest duża mobilność i mniejsza podatność na zmęcznie. Dodatkowo mogą zostać wyposażeni w TECHKIT, który w przypadku Terrorystów powoduje szybsze podkładanie bomby, a Specops - szybsze jej rozbrajanie.
Sniper
Przeznaczenia klasy snajperskiej nie trzeba zbytnio wyjaśniać. Oprócz trzech rodzajów karabinów i pistoletu Desert Eagle, snajperzy mogą posłużyć się też granatami dymnymi, za to mają małą mobilność.

Gear - uzbrojenie

Primary
Broń podstawowa: karabiny szturmowe i snajperskie, strzelby, pistolety maszynowe.
Secondary
Broń poboczna czyli pistolety.
Special - dodatkowe wyposażenie
Tylko klasa Recon może wybrać tu jako dodatkowe wyposażenie TECHKIT (szybsze rozbrajanie/podkładanie bomby), wtedy jednak gracz nie ma granatów.

HUD

HUD, czyli Head-Up-Display (wyświetlacz przezierny) wyświetla na ekranie różne przydatne informacji podczas gry. Połapiesz się w nim w krótkim czasie, ponieważ stworzono go tak, by był jak najprostszy.

HUD

1. Kompas

A Cel A
Lokalizacja celu “A”.
B Cel B
Lokalizacja celu “B”.
X Bomba podłożona
Bomba została podłożona na tym celu, drużyna SpecOps musi ją rozbroić, a Terroryści - obronić.
Bomba Upuszczona bomba
Pokazuje położenie upuszczonej bomby, gdy została zabita osoba poprzednio ją niosąca (tylko Terroryści).
Czas i FPS Czas i FPS
Pierwsza liczba informuje o tym, ile pozostało jeszcze czasu do zakończenia danej rundy. FPS to ilość klatek wyświetlanych na sekundę.

2. Ikony akcji

Dłoń Dłoń

Naciśnij klawisz użycia <F>

  • Wskazuje, że broń leżąca na ziemi może zostać podniesiona i zamieniona z aktualną
  • Oznacza, że drzwi mogą zostać otwarte lub zamknięte
  • Podnieś bombę, gdy ta leży na ziemi
Drabina Drabina
Wskazuje, że na dany obiekt można się wspiąć. Rynny i drabiny są najczęstsze.
Naciśnij klawisz skoku i trzymaj wciśnięty przycisk pójścia do przodu by wejść na gorę lub do tyłu - by zejść na dół.
Ikona bomby Ikona bomby
Wskazuje, że jesteś na właściwym miejscu by podłożyć bombę przy celu.
Naciśnij klawisz użycia <F> - pojawi się wtedy pasek postępu, trzymaj klawisz wciśnięty, dopóki bomba nie zostanie podłożona. (Tylko Terroryści)
Ikona rozbrajania Ikona rozbrajania
Ta ikona pojawi się, gdy jesteś wystarczająco blisko uzbrojonej bomby by ją rozbroić.
Naciśnij klawisz użycia <F> - pojawi się wtedy pasek postępu, trzymaj klawisz wciśnięty, dopóki bomba nie zostanie rozbrojona. (Tylko Spec Ops)

3. Prawy dolny róg

Bomba Bomba
Jeśli posiadasz przy sobie bombę, wyświetla się taka ikona obok wskaźnika trybu broni.(Tylko terroryści)
Tryb strzelania Tryb strzelania
Wskazuje aktualny tryb strzelania broni (w zależności od modelu): Auto (ciągły), Burst (3), Single (pojedynczy) lub Pump (w przypadku strzelb).
Amunicja Ikona magazynka i amunicji
Ikona po lewej pozwala oszacować ile amunicji pozostało w aktualnie używanym magazynku. Liczba z prawej informuje o ilości posiadanych jeszcze magazynków broni, którą trzymasz w dłoniach.

4. Lewy dolny róg

Stamina Stamina / Wytrzymałość
Pokazuje ile zużyłeś wytrzymałości - staminy. Bieganie, skakanie, wspinaczka wymaga i zużywa staminę. Odpoczywanie (stanie w miejscu) lub marsz ją przywracają.
Obrażenia Obrażenia
Pokazuje jakie obrażenia otrzymałeś, wskazuje również miejsce trafienia. Kolory oznaczają stopień obrażeń i tak: biały oznacza zdrowie, pomarańczowy - średnie obrażenia, a czerwony - poważne.
Postawa Postawa
Wskazuje aktualną postawę: stojącą, kucającą, leżącą.

Czat

Gracze podczas gry mają możliwość wypowiadania się na publicznym oraz prywatnym czacie. Wiadomości w tym drugim widać jedynie w obrębie drużyny, w której znajduje się dany gracz. Taka wypowiedź jest oznaczona niebieskim kolorem nicka.

5. Lewy górny róg

W lewym górnym rogu pojawiają się informacje kto kogo zabił i z jakiej broni, kto połączył się z serwerem, a kto z niego wyszedł oraz inne informacje gry.


Tabela wyników

Tabela wyników wyświetlana jest po zakończeniu każdej rundy. Dostęp do niej jest także podczas gry, domyślnie pod klawiszem <TAB>.

Górna belka informuje o pozostałym czasie rundy oraz ogólnym wyniku drużyn podczas całego meczu. Belki poszczególnych zespołów informują (w nawiasie kwadratowym) o sumie punktów wszystkich graczy zespołu oraz ich liczbie.

Tabela wyników

Kolumny listy wyników

Name
Nick gracza
Kll (Kills)
Liczba ta informuje ilu przeciwników zabił gracz (ile zdobył fragów).
Dth (Deaths)
Ta liczba mówi, ile razy gracz zginął.
Sui (Suicides)
Wartość Sui informuje ile razy gracz sam doprowadził do własnej śmierci (zabił się granatem, spadł z dużej wysokości)
Tk (Teamkills)
Jeśli gracz zabił kogoś z własnej drużyny, to powiększa się wartość Tk.
Score
Score czyli punkty zdobyte przez gracza. Za zabicie przeciwnika jest 1 punkt, za zostanie zabitym 1 punkt jest odejmowany. Za wykonanie teamkilla dostaje się -3 punkty. Wykonanie zadania (rozbrojenie/podłożenie bomby) premiowane jest 10 punktami. W trybie CTF za doniesienie “flagi” zdobywa się 25 punktów.
DR (Damage Rate)
Ten współczynnik wyraża skuteczność danego gracza. Jest to stosunek obrażeń zadanych przeciwnikowi do tych, które samemu się doznało oraz tych zadanych kolegom z drużyny.
AA (Armanent Availability)
Im wyższą wartość AA ma gracz, tym do większej ilości broni ma dostęp. Poczytaj więcej o AA
Ping
Liczba Ping to opóźnienie z jakim odbierane są informacje z serwera. Zależy od szybkości i obciążenia łącza gracza. Im niższa wartość Pingu - tym lepiej.
icon Ostatnio na forum
  • TrueCombat powraca do świata żywych?
  • Jeśli nie TCE to co innego?
  • Żyjecie? :)
  • co to jest za czit ?
  • Sparing dla wszystkich chętnych
  • MASSA i troszku o PirateBay'u
  • Pytanie chyba retoryczne
  • etl cqb... czekamy
  • 10 lat TrueCombat.pl - lista obecności
  • bfbc2

Zobacz wszystkie tematy »

icon RSS Newsy z TrueCombat.net

icon Reklama

icon Statystyki

Od 1/03/2006:

  • Użytkowników: 2242
  • Newsów: 233
  • Postów: 12702
  • Tematów: 1052

Online:

  • Gości: 18
  • Zalogowani: 0
  • nikt

icon Kanały informacyjne

Wszystkie newsy

  • Kanał RSS
  • Kanał ATOM

Społeczność

Kanał IRC
#truecombat.pl
QuakeNet
TrueCombat.pl

Partnerzy

  • TrueCombatElite.com
  • TrueCombat: Elite France
  • TrueCombat: Elite Czech and Slovakia
Logo

Copyright © 2006-2017 TrueCombat.pl & eXtreme. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powered by AI System | Design by DJ Czeslaf & eXtreme

Redakcja nie odpowiada za treści publikowane przez użytkowników.

  • Mapa serwisu
  • Regulamin serwisu
  • Informacja o cookies
  • Ochrona prywatności
  • O serwisie
  • Reklama
  • Ekipa
  • Kontakt

Strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) zgodnie z Polityką ciasteczek. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Rozumiem!