Gra TrueCombat została stworzona w 2000 roku i w założeniu miała być taktycznym, realistycznym modem dla silnika Quake 3.
Przez trzy lata rozwoju i wiele wydanych wersji można wymienić kilkanaście najważniejszych cech tej gry:
- dwie drużyny, różne rodzaje broni, nastawienie na walkę drużynową, taktykę i realizm,
- penetracja pocisków (przez ściany, drzwi, płoty, drewno),
- realistyczne zachowanie broni i pocisków włączając w to: róznorodną moc i zdolność penetracji, rykoszety, odłamki,
- 20 prawdziwych rodzajów broni, w tym: AK-47, G36, MP5k, Mac10, Saiga12k i wiele więcej, włącznie z lunetami noktowizyjnymi, C4 i granaty dymne,
- system dodatków do broni (lunety, tłumiki, celowniki laserowe itp.),
- komendy głosowe,
- świetne mapy,
- tryb taktyczny: celowanie przy użyniu przyrządów celowniczy broni, bez celownika na ekranie,
- oskryptowane misje na mapach,
- FreeClimb (wspinanie się na dowolne obiekty),
- różne rodzaje HUD-ów do wyboru
i wiele, wiele innych.
Ostatnią wydaną (w 2003 roku) wersją jest 1.0a i na niej rozwój gry został zaprzestany.